۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
در همایش اقتصادی- بازرگانی ایران و فنلاند؛

ظریف: سرمایه‌گذاری در ایران قابل اعتماد است

وزیر امور خارجه حرکت اقتصادی ایران را رو به رشد توصیف کرد و گفت: سرمایه گذاری در ایران قابل اعتماد و امن است.
کد خبر : ۳۰۲۵۰۱
صراط: محمد جواد ظریف عصر سه شنبه در نشست اقتصادی-بازرگانی ایران و فنلاند که با حضور 60 فعال اقتصادی-بازرگانی ایران و همچنین فعالان اقتصادی فنلاند برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

به گزارش ایرنا، وی فعالیت های تجاری را زمینه ساز روابط سیاسی در جهان دانست و خاطرنشان کرد که شرایط امروزی ایران فرصت خوبی برای گسترش همکاری ها است.

ظریف با بیان این که سرمایه گذاری در ایران امن است، اظهار داشت: بعضی می گویند که ایران کشوری قوی در منطقه است. ما قوی هستیم، به خاطر این که به مردم وابسته هستیم و به خاطر این است که امنیت را از درون شکل داده ایم.

وی یادآور شد: ما قوی هستیم برای این که وقتی مردم احساس کردند که باید در برابر تحریم ها مقاومت کنند، آن را انجام دادند و وقتی به حضور آن ها در پای صندوق های رای نیاز داشتیم، آمدند.
وزیر امور خارجه همچنین به حضور نیروی کار جوان و تحصیلکرده در ایران اشاره کرد و آن را فاکتوری مهم و قابل توجه برای شرکت ها و سرمایه گذاران دانست.

ظریف با تاکید بر این که مشکلات و نگرانی های بانکی برطرف خواهد شد، ادامه داد: ما مطمئنم که همه سرمایه گذاران علاقه مند هستند که در ایران سرمایه گذاری کنند.

ظریف پس از این همایش، فنلاند را به مقصد سوئد ترک خواهد کرد.