۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴

۳ پند موثر برای جوانان بلند پرواز

سه پند تاثیر گذار که در صورت عمل به آن می توانید تحولی بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید.
کد خبر : ۳۰۲۵۴۹

صراط: سه پند تاثیر گذار که در صورت عمل به آن می توانید تحولی بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید.

به گزارش العالم، این سهپند در سه کلمه خلاصه شدهکه می‌تواند زندگی شمارا متحول کند، بیافرینید،بجنگید واهداف بزرگ داشته باشید.

۱- بیافرین

ساختن چیزها راه میان بری است که به شما قدرت انجام هر کاری را می‌دهد. فکر می‌کنید من چطور نویسنده شدم؟ نوشتم. چطور برنامه نویس شدم؟ برنامه نوشتم. چطور بنیان گذار شرکت شدم؟ شرکتی را راه‌اندازی کردم. در هیچ‌کدام از زمینه‌هایی که ذکر کردم آموزش رسمی را طی نکردم. البته اهمیت چندانی هم ندارد چون شما هم می‌توانید امتحان کنید. دست به خلق چیز جدید بزنید چیزی که ارزشش را داشته باشد.

آفرینش چیزهای جدید راهی برای پیشرفت شماست.

نویسندگی، برنامه نویسی یا شرکت داری بر ارزش شما می‌افزاید. آفرینش‌های اساسی در طول زمان پیچیده‌تر می‌شوند. به این کار، به خود و توانایی های خود به چشم خرید سهام نگاه کنید. بیشتر مردم به‌اشتباه زمان خود را صرف پول درآوردن می‌کنند! مثلاً کارمندان یا …. و با این کار در دام درآمد زایی می افتند. درحالی‌که اگر زمان خود را صرف ارزش آفرینی کنید این ارزش‌ها خود، کنترل زندگی را در دست می‌گیرند و به ‌واسطه آن‌ها کنترل بهتری روی سرنوشت خود خواهید داشت.

۲- اهداف بزرگ!

رازی که احتمالاً کسی در مورد اهداف بزرگ به شما نگفته است این است که باوجود اهداف بزرگ همیشه برنده‌اید.

این حرف بدین معنا نیست که شما دقیقاً به چیزی که می‌خواهید می‌رسید. در واقع این اتفاق تقریباً هرگز نمی‌افتد. اما تقریباً با قاطعیت می‌توان گفت هیچ ‌وقت کاملاً بازنده نیستید و موفقیت‌ هایی که به دست می‌آورید شکست‌ ها را قابل‌ تحمل‌تر می‌کند.

مثلاً اگر هدف شما تنها نوشتن یک پست ساده در فضای مجازیباشد برنده بودن یا باختن چندان مطرح نیست درحالی‌ که اگر هدف شما نوشتن یک رمان باشد داستان متفاوت خواهد بود. شاید بارها و بارها شکست بخورید یا حتی ۵ برابر زمانی که پیش‌بینی کردید وقت شما را بگیرد اما در این فرایند شما مجبور می‌شوید توانایی‌هایتان را محک بزنید و بی‌نهایت رشد کنید.

اگر ادامه بدهید سرانجام به نتیجه خواهید رسید چرا کهداشتن اهداف بزرگ و یک موفقیت بزرگ به‌ تنهایی برای بستن بار زندگی کافی است.

۳- بجنگید

اگر فکر می‌کنید دنیا عادلانه و منطقی است احتمالاً بقیه عمرتان را با ناراحتی و شکست خواهید گذراند.
اتفاقاً دنیا کاملاً منطقی است، منتهی نه منطقی که شما انتظار دارید. سخت کوشی به‌ تنهایی، هوش به‌ تنهایی و خواستن چیزی به ‌تنهایی کافی نیست. احتمالاً غریزه و افکار شما چیز دیگری می گویند. اما خب در اشتباه هستند. چیزی که بیشتر از همه مانع شماست خودتان هستید.

می دانید که چه می‌خواهید و می‌خواهید که به آن برسید اما همچنان شکست می‌خورید و نمی‌دانید چرا؟! بیشتر مردم تا به چنین شرایطی برمی‌خورند به زمین و زمان بدوبیراه می گویند. انگار اوضاع بر وقف مراد نیست،"شرایط اقتصادی ناامید کننده است." و… فرافکنی تنها رنج و عدم پذیرش را بیشتر می‌کند. تنها کاری که باید بکنید این است به درون خود مراجعه کنید و ببینید اگر تفاوتی ایجاد کنید چه خواهد شد. اگر مطمئن شدید مشکل خارج از توان شماست از آن بگذرید و راه خود را ادامه بدهید.

http://i.alalam.ir/news/Image/Inner-Media/2016/05/31/alalam_636002802732151427_25f_4x3.jpg

محدوده تاثیر گذاری


تصویر بالا بخشی از عادت‌های افراد موفق است. اگر این عادت را در خود پرورش دهید انرژی شما تنها صرف چیزهایی خواهد شد که قادر به تغییر آن هستید و خودتان را از شر ناراحتی‌های مزاحم راحت می‌کنید.

آفرینش، اهداف بزرگ و مبارزه

کارهایی هستند که اغلب مردم نسبت به آن‌ها بی‌توجه هستند و دقیقاً به همین دلیل شما باید به آن‌ها توجه کنید. تنها برای تحقق این سه تلاش کنید و خواهید دید چگونه منافع، شما را دوره خواهند کرد.


حالا نوبت شماست

از بلند پروازی های خود بگویید…چند بار برای رسیدن به این نقطه کنونی خود دست به مبارزه زده اید؟ آیا آنچه امروز هستید نتیجه یک حرکت بلند پروازانه بوده؟ حالا شما بگویید؛ به این سه پند عالی چه چیزهای دیگری می توان افزود؟؟