۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

آخرین وضعیت ساختمان جنجالیِ فوتبال

به نظر می‌رسد مشکلی که در نهایت به دست مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله کفاشیان و تاج حل نشد، با کلید مهدنسان ساختمانی حل شده و این جنجال بزرگ در فوتبال ایران نیز به پایان برسد.
کد خبر : ۳۰۲۶۰۴

صراط: مدت‌هاست ساختمان جنجالی ایفمارک به بحث روز فوتبال ایران تبدیل شده است؛ ساختمانی که با طرح کی‌روش ساخته شد و سپس با یک تغییر کاربری از یک مرکز تمرینی به مرکزی پزشکی تغییر پیدا کرد تا جنجال‌ها بر سر نوع کاربری این ساختمان آغاز شود و این جنجال حتی تا جایی پیش رفت که دکتر شهاب پس از یک دهه همکاری با تیم ملی فوتبال، به خاطر حضور در ایفمارک از سوی کی‌روش در دوره جدید تمرینات تیم ملی به کار گرفته نشد.

به گزارش فارس، پس از ساخته شدن ایفمارک، سرمربی پرتغالی تیم ملی به دفعات به این موضوع ورود کرده و خواستار آن شد تا این ساختمان به طور کامل در اختیار اهداف تیم ملی فوتبال ایران باشد. یعنی تمام کارهای تمرینی و ریکاوری این مجموعه در اختیار تیم ملی قرار بگیرد.

کی‌روش با این طرح قصد داشت تماماً ساختمان را در اختیار بگیرد. به این معنا که طبقه اول با یک بخش تمرینی و یک بخش ریکاوری شامل استخر، سونا، جکوزی و حوضچه‌های آب سرد به کارهای تمرینی برای اعضای تیم ملی تعلق گرفته و طبقه دوم نیز دفتر کار کی‌روش باشد تا وی و کادرفنی تیم ملی به این وسیله بر روی کمپ تیم‌های ملی احاطه خاصی داشته باشند.

در هر صورت این اتفاق نیفتاد و طبقه دوم به مرکز پزشکی ایفمارک که هراتیان مجوز آن را از فیفا اخذ کرده و ریاست آن را برعهده دارد، تعلق گرفت تا آغازی باشد بر جنجال‌های اخیر.

کی‌روش اعتقاد دارد طرح این مرکز را ارائه کرده و باید خود او نیز سیاست‌ها و اهداف آن را تعیین کند و این ساختمان به یک مرکز تمرینی کامل تبدیل شود. از سوی دیگر هراتیان می‌گوید مجوز ایفمارک با تلاش‌های او به دست آمده و باید ایفمارک، کاملاً یک مرکز پزشکی باشد و در نهایت دکتر سیف، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نیز بر این عقیده است که این مرکز نمی‌تواند در آن واحد هم مرکز پزشکی باشد و هم تمرینی و این فدراسیون فوتبال و مسئولان ارشد آن هستند که باید تعیین کنند که این مرکز به چه نحوی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر همین اساس به نظر می‌رسد مسئولان ایفمارک از جمله هراتیان بر سر نحوه استفاده از ساختمان ایفمارک کوتاه آمده و به خاطر منافع تیم ملی حاضر هستند با کی‌روش همکاری‌های لازم را انجام دهند. از سوی دیگر از فدراسیون خبر می‌رسد کی‌روش هم این همکاری را پذیرفته و اصولاً مشکلی با ادامه کارِ هراتیان و دستیارانش در ایفمارک ندارد و فقط در این بین یک شرط باقی می‌ماند که کی‌روش پیش پای فدراسیون فوتبال قرار داده تا این قائله برای همیشه خاتمه پیدا کند.

کی‌روش روزی که به ساختمان ایفمارک رفت، بیشتر از این ناراحت بود که چرا جزئیاتی که روز اول در طرحی که ارائه کرده بود، توسط مهندسان به درستی اجرا نشده است. او حتی خواستار آن شد تا در این ساختمان جنجالی، یک اتاق کار برای او و دستیارانش ایجاد شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته یک بار دیگر نقشه ساختمان ایفمارک در اختیار مهندسان ساختمانی قرار گرفته تا آنها این مشکل را حل کنند. البته حل این مشکل به همین سادگی‌ها هم نیست و مهندسان اعلام کرده‌اند نمی‌توان تمام جزئیاتی که کی‌روش خواسته است را با راه‌‌اندازی این طرح، اجرا کرد اما می‌توان یک اتاق مستقل و جداگانه برای سرمربی پرتغالی و تیم فنی‌اش ایجاد کرد تا او در این مرکز مستقلاً به کارهای فنی نیز بپردازد.

در هر صورت به نظر می‌رسد مشکلی که در نهایت به دست مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله کفاشیان و تاج حل نشد، با کلید مهدنسان ساختمانی حل شده و این جنجال بزرگ در فوتبال ایران نیز به پایان برسد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز