۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

25 پناهجو در سواحل لیبی غرق شدند

یک مقام مسئول در هلال احمر لیبی اعلام کرد : 25 پناهجو در سواحل لیبی غرق شدند .
کد خبر : ۳۰۲۹۲۵
صراط: این منبع افزود: 25 پناهجو که قصد عبور از دریای مدیترانه را داشتند ٬ در سواحل شهر زواره واقع در غرب لیبی غرق شدند.

به گزارش روسیا الیوم، امدادگران در حال بیرون کشیدن اجساد قربانیان از درون آب هستند و هنوز علت غرق شدن آنها مشخص نیست.

در هفته جاری با افزایش شمار مهاجران از سواحل شمال آفریقا به ایتالیا ٬ صدها نفر در سواحل مدیترانه غرق شدند.

بسیاری از این قایق ها از سواحل دو شهر زواره و صبراته به سمت اروپا حرکت می کنند.
آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد: دست کم 700 پناهجو تنها در هفته گذشته که شلوغ ترین دوره عبور آوارگان از لیبی به سوی ایتالیا در سال جاری بود، جان خود را از دست دادند.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه گفت: بیشتر جان باختگان در دریای مدیترانه را اتباع کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند.

موج جدید مهاجرت های غیر قانونی به ایتالیا با بهبود شرایط جوی از سرگرفته شده و کارشناسان بر این عقیده اند که قاچاقچیان انسان٬ از تجهیزات جدید برای مدیریت این نوع 'سفرهای امید' پیدا کرده اند.

این تجهیزات اغلب کهنه، فرسوده و ناامن است و هدف آنها ٬ رساندن پناهجویان تا آب های بین المللی و درخواست کمک است. در حال حاضر ایتالیا از بیش از 115 هزار پناهجو استقبال کرده که 10 هزار نفر کمتر از سال 2015 است. ایتالیا بر اساس دستور کاری اتحادیه اروپا موظف شده 40 هزار متقاضی پناهندگی را به سایر کشورهای عضو اتحادیه منتقل کند، با این حال این طرح با شکست مواجه شد و در آستانه تابستان، ایتالیا با یک وضعیت اضطراری جدید روبرو شده است.
 
به گزارش ایرنا، سازمان بین المللی پناهجویان، سال 2015 میلادی را سال اضطراری پناهجویان دانست و در این سال بیش از یک میلیون نفر از طریق مسیر دریایی وارد اروپا شدند. سیل عظیم پناهجویان که بخشی از آن بخاطر بحران سوریه به راه افتاده است ٬ در نیمه دوم سال گذشته به ویژه در مسیر بالکان به اوج خود رسید.