۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مرگ تدریجی یک خاطره

برق شیراز برای همیشه خاموش شد

باشگاه برق شیراز در سایه بی توجهی مدیران ورزش و فوتبال کشور منحل شد.
کد خبر : ۳۰۵۲۶۷

صراط: هراز چند گاهی اخباری از وضعیت نابسامان تیم‌های با ریشه فوتبال کشور به گوش می‌رسد که در جدیدترین اتفاق  انحلال تیم با سابقه برق شیراز است.

به گزارش فارس، در یک دهه اخیر این تیم با ریشه فوتبال کشور دچار مشکلات زیادی بود و به قهقرا رفت و متاسفانه در این بین فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال استان فارس هم کاری برای سرپا ماندن آن انجام ندادند.

برق شیراز برای همیشه خاموش شد
نصب مجسمه غلامحسین پیروانی و ستار زارع؛ دو تن از بازیکنان بزرگ تاریخ برق شیراز در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه

کاووس عباسی، رئیس هیات فوتبال شیراز در واکنش به این اتفاق اظهار داشت: هنوز منحل شدن نهایی این باشگاه قدیمی را به صورت مکتوب به ما اعلام نکرده اند،‌اما طبق آخرین اعلام مراجع کمیسیون ماده 5 این باشگاه باطل اعلام کردند. کیمیسیون ماده 5 به تاسیس باشگاه مربوط می‌شود.

این تیم که یک بار سابقه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جام حذفی ایران را در کارنامه دارد، بازیکنانی همچون داریوش یزدانی، محسن رنجبران، احتشام ساسانی، محمود خرمزی، برادران شیری، برادران نداف و امین راستی را به فوتبال کشور معرفی کرده است.

مربیان بزرگی نیز غلامحسین پیروانی، محمود یاوری و اصغر شرفی نیز در این تیم با ریشه مربیگری کردند.

به گزارش صراط، باشگاه برق شیراز در سال 1325 تاسیس شده و به روایتی قدیمی ترین باشگاه فوتبال کشور به شمار می رود. البته استقلال تهران یک سال زودتر از برق یعنی در سال 1324 تاسیس شد اما در اوایل کار خود در فوتبال فعالیت نمی کرد به همین دلیل برخی، برق را قدیمی ترین باشگاه  فوتبال کشور می دانند.