۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

ژاپن نگران تاثیر رفراندوم بریتانیا بر بازارها

دولت ژاپن به رصد دقیق خود در خصوص چگونگی واکنش بازارهای ملی این کشور به احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.
کد خبر : ۳۰۵۳۴۱
صراط: هیروشیگه سکو، سخنگوی دولت ژاپن در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن به همکاری با بریتانیا و اتحادیه اروپا تمایلی دارد یا خیر؟ اعلام کرد این کشور به دقت واکنش‌ بازارهای مالی را در خصوص مسئله برگزیت مورد بررسی قرار می‌دهد. 

به گزارش اقتصاد نیوز، سکو اعلام کرد: «شاخص سهام نیکی سقوط کرده و اوراق قرضه ژاپن به پایین‌ترین سطوح خود رسیده‌اند. ما به نظارت دقیق خود بر شرایط حاکم بر بازارهای جهانی ادامه می‌دهیم.»

در صورت پیروزی طرفداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در رفراندوم پیش رو، بانک مرکزی اروپا از بازارهای مالی حمایت خواهد کرد. این آماده‌سازی نشان‌دهنده وضعیت بحرانی موجود است. ترس از برگزیت موجب شده تا یورو و پوند با افت ارزش مواجه شوند. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌تواند این بلوک 28 عضوی را وارد بحران کند.

در زمان عدم قطعیت، سرمایه‌گذاران به خرید ین روی می‌آورند و خطر برگزیت ممکن است واحد پولی ژاپن را با رشد بیشتری مواجه کند. ین در سال جاری با رشدی 13 درصدی در برابر دلار مواجه شده است.

به دلیل روند کاهش درآمد صادرات و افزایش فشارهای ضدتورمی از طریق قیمت‌های وارداتی پایین، سیاست‌گذاران ژاپن در تلاش برای کاهش رشد ین هستند.