۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

مسئولین چه صفحاتی را دنبال می کنند +تصاویر

سرشناسان دنیای سیاست افرادی را دنبال می کنند که هرگز فکرش را نمی کنید.
کد خبر : ۳۰۵۸۵۷
صراط: بیشتر مسئولین بیش از چند هزار دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند، در عوض آنها تنها چند ده نفر را دنبال می کنند؛ برخی از سرشناسان دنیای سیاست تنها صفحات رسمی مسئولین هم حزبی خود را دنبال می کنند و برخی دیگر آشنایان و حتی رقبا را در لیست دنبال کننده هایشان دارند.

اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر سه محفلی هستند که مسئولین به طور چشمگیری در آن فعالیت دارند؛ آنها که در اینستاگرام چادر زدند، افراد محدود تری را دنبال می کنند در عوض مسئولین توئیترباز ارادت خود را به هم حزبی ها و حتی رقبایشان بیشتر نشان دادند، در فیسبوک هم روالی مشابه توئیتر مشاهده می شود.

دیپلمات هایی که در مذاکرات هسته ای حضور داشتند در لیست دنبال کننده های مجازی شان اسامی خبرنگاران هم دیده می شود. اعتدال گرایان پاستورنشین به اتفاق همگی رئیس جمهور اصلاحات را دنبال می کنند، البته برخی از آنها تعداد دنبال کنندگانشان از 50  نفر تجاوز می کند که در مورد یک مسئول این موضوع نادر است.

در یک نمونه نادر صفحه توئیتر منتسب به حداد عادل، صفحه محمد رضا عارف را دنبال می کند، البته رئیس فراکسیون امید چنین لطف مجازی را در حق رقیب خود نداشته است، در لیست دنبال کنندگان عارف نامی از حداد عادل دیده نمی شود.

در بسیاری از مواقع مسئولین داشتن حساب مجازی در یکی از شبکه های اجتماعی را تکذیب می کنند،نکته قابل تامل این است که این موضوع را انگار قبل از رسانه ای کردن به رفقای خود اطلاع نمی دهند چرا که در لیست دنبال کننده های مسئولین صفحات غیر رسمی هم دیده می شود.

گفتنی است؛ صفحات مجازی مسئولین به سه شکل مدیریت می شود یا توسط خودشان، یا توسط نزدیکان با اطلاع آن ها و یا توسط طرفداران که البته معلوم نیست در این مورد اخیر چقدر نظارت از سوی مسئولین اعمال می شود.

ظریف چه کسانی را دنبال می کند؛  وزیر امور خارجه کشورمان حسابی در اینستاگرام ندارد، محمد جواد ظریف بارها اشاره داشته که از طریق صفحه توئیتر خود با مردم در ارتباط است. وی در صفحه توئیتر خود حسن روحانی، معصومه ابتکار، هاشمی رفسنجانی، عباس عراقچی، احمد داوود اوغلو (وزیر خارجه ترکیه)، سعید جعفری(خبرنگار)، ، محمد مصطفى البرادعي دیپلمات و سیاستمدار مصری، آن کری(خبرنگار)، مهدی رهبر(خبرنگار)،اکرم شریفی(خبرنگار)،زهرا اصغری(خبرنگار) و لورا روزن (کارشناس سیاسی) را دنبال می کند.

معصومه ابتکار چه کسانی را دنبال می کند؛  معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر پوشش تصویری سفرهای استانی خود را در توئیتر با کاربران به اشتراک می گذارد. وی همچنین فعالیت هایی در صفحه اینستاگرام خود دارد. ابتکار در صفحه توئیتر خود صفحات محیط زیستی، علی نورانی(خبرنگار)،شهیندخت ملاوردی(حقوق دان)، عباس عراقچی، دکتر روحانی، دکتر ظریف، رئیس دولت اصلاحات،محمد رضا عارف، صفحه منتسب به امام راحل و برخی خبرگزاری های داخلی و خارجی را دنبال می کند.

عزت الله ضرغامی چه کسانی را دنبال می کند؛ رئیس سابق صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود صفحات مجتبی تهرانی، طوبای محبت، صفحه منتسب به امام راحل، پیج منتسب به رهبر معظم انقلاب، آیت الله بهجت، مجتهدی را دنبال می کند.توئیتر منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صفحات حسن روحانی، محمدرضا عارف، صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب و رئیس دولت اصلاحات را دنبال می کند.

توئیتر منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صفحات حسن روحانی، محمدرضا عارف، صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب و رئیس دولت اصلاحات را دنبال می کند.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده ایران در صفحه توئیتر خود سارا معصومی(خبرنگار)، آلن ایر(سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه)، زینب اسماعیلی(خبرنگار)، عصر دیپلماسی، امید لواسانی، دکتر روحانی و برخی خبرگزاری های داخلی و خارجی را دنبال می کند.

محمد رضا عارف سیاستمدار در صفحه توئیتر خود صفحات هاشمی رفسنجانی، رئیس دولت اصلاحات، محمد جواد ظریف، حسن روحانی و صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب را دنبال می کند.حمید بعیدی نژاد در توئیتر خود صفحات محمد حسین موسویان(مذاکره کننده سابق هسته ای)، محمد دریایی، لورا روزن و چندی دیگر را دنبال می کند.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود صفحه منتسب به امام راحل، آیت الله مصباح یزدی، اینستاگرام منتسب به رهبر معظم انقلاب و هفته نامه سیاسی فرهنگی 9دی را دنبال می کند.

سکینه الماسی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام خود صفحات لاریجانی، خانه ملت، دکتر روحانی ، امام راحل و رهبر معظم انقلاب را دنبال می کند.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور صفحات رهبر معظم انقلاب، پرویز اسماعیلی، دکتر روحانی را دنبال می کند.محمدباقر قالیباف در صفحه اینستاگرام خود صفحات امام راحل، الیاس قالیباف و رهبر معظم انقلاب را دنبال می کند.

در لیست دنبال کنندگان اینستاگرام محمود واعظی وزیر ارتباطات با حساب کاربری مواجه شدیم که در نوع خود بسیار قابل تامل بود.. tahereh کاربری است که محمود واعظی صفحه آن را دنبال می کند. صفحه اینستاگرام این کاربر عموما با تصاویر و ویدئوهایی از طبیعت به روز می شود.

اینستاگرام منتسب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس صفحات امام راحل را دنبال می کند.مهرداد بذرپاش نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی صفحات خبرگزاری های داخلی
را دنبال می کند.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صفحه ای با همین مضمون را دنبال می کند.

اینستاگرام منتسب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛
اینستاگرام منتسب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی؛
اینستاگرام محمود واعظی وزیر ارتباطات؛
اینستاگرام محمود واعظی وزیر ارتباطات؛
عزت الله ضرغامی در اینستاگرامش این افراد را دنبال می کند.
عزت الله ضرغامی در اینستاگرامش این افراد را دنبال می کند.