۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

دستگیر ی داعشی که پرچم حضرت ابوالفضل (ع) را آتش زده بود +عکس

سرباز داعشی که به پرچم حضرت اباالفضل العباس (ع) بی احترامی کرده و آن را آتش زده بود دستگیر توسط نیروهای مردمی عراق اسیر شد.
کد خبر : ۳۰۶۲۰۵
صراط: داعش یک گروه ستیزه جوی جهادگرای سلفی است که پیروی یک آموزه بنیادگرای وهابی از اسلام سنی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ریشه داعش به جماعت توحید و جهاد می‌رسد که در سال ۱۹۹۹ به رهبری ابومصعب الزرقاوی تأسیس شد و در سال ۲۰۰۴ به شبکه القاعده پیوست و پس از آن به القاعده عراق معروف شد.

دستگیر ی داعشی که پرچم حضرت ابوالفضل (ع) را آتش زده بود +عکس

این گروه که وارد جنگ با دولت عراق و نیروهای آمریکایی مستقر در عراق شده بود در سال ۲۰۰۶ با چندین گروه اسلام‌گرای دیگر ائتلاف کرده و «مجلس شورای مجاهدین» را تشکیل داد که یک قدرت مهم در استان انبار وسیعترین استان عراق محسوب می‌شد.

در ۱۳ اکتبر همین سال مجلس شورا به همراه چند گروه شورشی دیگر «دولت اسلامی عراق» را تشکیل داد. ابوایوب المصری و ابوعمر بغدادی دو رهبر اصلی دولت اسلامی عراق بودند که در ۱۸ آوریل ۲۰۱۰ در عملیات ارتش آمریکا کشته شدند و ابوبکر بغدادی جایگزین آنها شد.

با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای دولت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳ نام «دولت اسلامی عراق و شام» را بر خود نهادند و از آن پس با نام مخفف داعش معروف شدند.

آنها به سرعت بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کرده و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند.

این گروه تروریستی بعد از آن هم جنایات اسف بار و اعدام های ظالمانه و ذبج گروگان های خود؛ این بار به پرچم حضرت اباالفضل العباس (ع) هتک حرمت کرده و آن را آتش زدند.

نیروهای مردمی عراق و مدافعین حرم با دیدن تصاویر این صحنه ی غم انگیز، عزم خود را جزم کردند و بالاخره بعد از تلاش های فراوان، سرباز داعشی که پرچم را آتش زده بود اسیر کردند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
۷۸
۶
السلام علیک یا قمر بنی هاشم .. با آل علی هر که در افتاد برافتاد
رضــــــــــــا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
۷۱
۱۰
اين حرومزاده رو بايد آتش زد