۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹

گلاره عباسی: در سریال‌های رمضانی بهتر دیده می‌شوم

شبکه دوی سیما با شروع ماه رمضان سریال تلویزیونی «برادر» را به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی روی آنتن دارد. در این سریال گلاره عباسی نقش نازی را بازی می‌کند که بیشترین صحنه‌های او در مقابل کاظم بلوچی (پدرش) و پوریا پورسرخ (ناصر) است.
کد خبر : ۳۰۶۴۱۰

صراط: او معتقد است ابعاد شخصیت نازی با پیشرفت قصه بیشتر برای مخاطبان روشن خواهد شد و در چند مقطع نیز مخاطبان را غافلگیر می‌کند. سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی گلاره عباسی بعد از سریال‌های «نون و ریحون» و «مدینه» است. عباسی اعتقاد دارد پخش هر شب سریال در ماه رمضان محک خوبی برای بازیگر است که هم نظرات مردمی ‌را بیشتر بشنود و هم این که عملکرد خودش را ارزیابی کند. او تا به امروز در مجموعه‌های کیمیا، بی‌انتظار، مهرآباد، تکیه بر باد، شیدایی، کتابفروشی هدهد، بچه‌ها نگاه می‌کنند، گمشده، حیرانی و در چشم باد تجربه نقش‌های متفاوت را داشته است. با این بازیگر درباره سریال برادر به گفتگو نشستیم.

سریال‌های ماه رمضان هر سال با اقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شوند، آیا این مساله در انتخاب شما برای بازی در سریال برادر دخیل بوده است؟

سریال‌هایی که در مناسبت‌های نوروز، محرم و رمضان روی آنتن می‌روند بیشتر دیده می‌شوند و مردم هم خیلی از این آثار استقبال می‌کنند. از سوی دیگر وقتی بازیگری برای تلویزیون بازی می‌کند، حتما مخاطب برایش اهمیت دارد و این که علاقه‌مند است مردم کارش را ببینند. البته معتقدم سریال‌های رمضانی بیشتر از دو مناسبت دیگر دیده می‌شوند و مثل نمایشگاه است و مردم نظرات‌شان را می‌دهند. مسلما برای من هم این مساله جذاب است و علاقه مند هستم کارم هر شب پخش شود. من هم قبل از بازی در سریال برادر در سریال‌های نون و ریحون به کارگردانی فرزاد موتمن و مدینه ساخته سیروس مقدم بازی کرده بودم و این سریال سومین تجربه ماه رمضانی من است. به همین دلیل پخش سریال برادر در ماه رمضان در انتخاب من بی‌تاثیر نبوده است.

گلاره عباسی: در سریال‌های رمضانی بهتر دیده می‌شوم

نقش نازی برایتان چه ویژگی‌هایی داشت؟

من هم مثل دیگر بازیگران دوست دارم نقش‌های متفاوت را تجربه کنم. البته این تقسیم‌بندی درباره نقش‌های مثبت، منفی و خاکستری وجود دارد، اما برای من مهم نیست که نقش مثبت بازی می‌کنم یا خاکستری و منفی. دلم می‌خواهد نقشم را متفاوت بازی کنم تا مخاطب از دیدن کار لذت ببرد. بازی کردن در سریال‌های ماه رمضان این امتیاز را دارد که هم بازیگر خودش را محک بزند که عملکردش چگونه بوده و هم این که مردم درباره بخش‌های مختلف سریال از بازی‌ها گرفته تا قصه و… نظراتشان را بگویند. در واقع مردم خیلی با دقت اثر را می‌بینند، به همین دلیل بهتر می‌توانند دیدگاه‌شان را بگویند. من هم قبل از ایفای شخصیت نازی طراحی‌های لازم را انجام دادم و تلاش کردم نقشم را خیلی خوب بازی کنم، زیرا نقش جای کار داشت. در مجموع شخصیت نازی چند وجهی است و امیدوارم از پس نقش برآمده باشم.

اما تا به الان خیلی شاهد تعلیق این شخصیت نبودیم!

با پیشرفت قصه این اتفاق می‌افتد. مطمئن هستم مخاطب غافلگیر می‌شود. امیدوارم این غافلگیری را در آورده باشم و شرمنده نقشم نشوم. به نظرم نباید قضاوت عجولانه داشته باشیم، چون نازی از آن دسته شخصیت‌هاست که در چند مقطع مخاطب را غافلگیر خواهد کرد و لایه‌های متفاوتی دارد که به مرور برای مخاطب روشن می‌شود.

گلاره عباسی: در سریال‌های رمضانی بهتر دیده می‌شوم

یعنی با این جمله مخاطبان را به صبوری دعوت می‌کنید؟

بله، به نظرم برخی مواقع ما باید صبر داشته باشیم تا به مرور رفتارهای شخصیت‌های قصه برای مخاطب روشن شود؛ این که چرا او دست به چنین کارهایی می‌زند و دلیلش چیست، فکر می‌کنم این مساله به جذابیت‌های شخصیت نازی اضافه کرده است.

سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی شماست و با تعجیل‌های کارهای مناسبتی کاملا آشنا هستید. خستگی و تعجیل‌های بموقع رساندن به آنتن، شما را برای طراحی شخصیت نازی با مشکل روبه‌رو نکرد؟

این ویژگی کارهای ماه رمضان و مناسبتی است و من به عنوان بازیگر اضطراب این مساله را دارم که نقش را درست در بیاورم و برایم اهمیت دارد، اما می‌توان با حضور همکاران حرفه‌ای سختی‌های کار را پشت‌سر گذاشت. ضمن این که وقتی بازخوردها را همزمان با تولید و پخش می‌بینید، دلنشین است و محکی برای اعضای گروه محسوب می‌شود. راستش این نوع تولید باعث می‌شود همه بهتر متوجه نقاط قوت و کاستی‌ها شوند. در مجموع این نوع کار کردن یک آزمون محسوب می‌شود.

سریال‌های ماه رمضان را با کارگردانان مختلف کار کردید و بعد از سریال کیمیا، این دومین تجربه شما با جواد افشار است. کار با این کارگردان چه تجربه‌ای برایتان به همراه داشته است؟

خوشبختانه شانس این را داشتم که با کارگردانانی کار کنم که آثارشان دیده می‌شود و پر مخاطب است. آقای موتمن کارگردان بسیار خوبی است. آقای مقدم مخاطب را خیلی خوب می‌شناسد. سریال قبلی آقای افشار با نام کیمیا هم با اقبال مردمی ‌روبه‌رو شد. وقتی با یک کارگردان تجربه خوبی داشته باشید با میل و رغبت بیشتری علاقه‌مند هستید تجربه دوم، سوم و… را تکرار کنید. فضای سریال برادر صمیمانه و دوستانه بود و آقای افشار هم تلاش می‌کرد محیط را آرام نگه دارد. ضمن این‌که این فرصت را به بقیه می‌داد براحتی نظرات‌شان را اعلام کنند.

در واقع همه خودشان را سر کار آقای افشار سهیم می‌دانند و با تعامل خوبی که دارد، بازیگران مرتب درباره نقش‌شان صحبت می‌کنند. به هر حال همه از نقش عاطفه، احساس و درک دارند. ضمن این که پوریا پورسرخ نقش مقابل من در سریال کیمیا بود و در سریال برادر هم این اتفاق افتاده است. بنابراین با شناخت کار را انجام دادم.

در این سریال نقش پدر شما را کاظم بلوچی بازی می‌کند، اما چرا رابطه دختر و پدر رسمی ‌و خشک است و صمیمانه نیست. به نظرتان بهتر نبود این رابطه دوستانه بود؟

کاراکتر من و آقای بلوچی برای مخاطب هنوز روشن نشده است. به مرور زمان متوجه خواهید شد که بر اثر اتفاقاتی که رخ داده، این‌گونه رفتار می‌کنند. در واقع رفتار پدر و دختر آگاهانه است. به همین دلیل تاکید کردم مخاطبان باید صبوری داشته باشند. امیدوارم بینندگان از تماشای سریال برادر لذت ببرند.

منبع: روزنامه جام جم