۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
لاریجانی:

اقدام رژیم بحرین یادآور یاوه‌گویی‌های شاه نگون‌بخت ایران است

رئیس مجلس لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و گفت: امریکا و انگلیس در آزمون حقوق بشری دیگری در برابر مردم بحرین قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۳۰۶۴۶۰
صراط: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه اول تیر ماه) خانه ملت در نطق پیش از دستور خود در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، رفتار آن حضرت با معاویه را درسی ماندگار برای بشریت و جهان پرآشوب امروز دانست و گفت: یکی از حوادث تاسف‌آور که روز گذشته در میان کارزار پرآشوب جریان تروریسم منطقه توجه همگان را به خود جلب کرد، اقدام ناشیانه و ماجراجویانه رژیم بحرین در مورد‌ عالم بزرگوار دینی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بود که تصور می‌کردند با لغو تابعیت این مرد بزرگ می‌توانند بحران سیاسی داخلی خود را به سوی آرامش سوق دهند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: البته این اقدام آل‌خلیفه را باید در زنجیره‌ای از رفتارهای سبک‌سرانه این رژیم ارزیابی دقیق کرد. از طرفی حاکمیت خود را زیر سلطه پایگاه نظامی غربی و همچنین دخالت تانکهای یک کشور عربی به ذلت کشاندند و تمامی نیروهای آزادیخواه را که به صورت مسالمت‌آمیز می‌خواستند اعتراضات دموکراتیک خود را ادامه دهند، به زندان افکندند که از جمله آنها شیخ سلمان، عالم دیگر بحرین بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه رژیم آل‌خلیفه رجال سیاسی این کشور را در جهت پیشبرد اهداف تروریستها سرکوب کرده است، اظهار کرد: این رژیم اموال مسلمانان و وجوهات شرعی مردم را مورد دستبرد قرار داده و عده زیادی از مردم، به‌خصوص جوانان را به خاک و خون کشیده‌ و این امر و اقدامی که روز گذشته انجام داده یک حلقه جدیدی از این مجموعه اقدامات است که همگی ضد انسانی است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه این اقدام اخیر رژیم بحرین یادآور یاوه‌گوییهای شاه نگون‌بخت ایران است که می‌گفت هر کسی داخل حزب رستاخیز نشود باید از تابعیت ایران خارج شود، افزود: همین درشت‌گوییها سلطنت او را واژگون کرد. سلطنت آل‌خلیفه هم باید به این سابقه تاریخی به دقت بنگرد که آنها یک هزارم شاه ایران هم عده و عُده ندارند. نفسهای آخر یک رژیم است که بزرگان خود را به لغو تابعیت تهدید کند. 

وی افزود: مگر وابستگی به شهروند به آب و خاک کشورش با تصمیمات نابخردانه سلاطین زبون تغییر می‌کند؟ وابستگی به میهن را شما به ملتتان نداده‌اید که بستانید.

رئیس مجلس تصریح کرد: امریکاییها و انگلیسیها هم که امروز بر مقدرات این کشور کوچک مسلط شده‌اند، امروز در آزمون دیگری قرار گرفته‌اند که در مقابل دعاوی زیاد خودشان درباره حقوق بشر، این رفتار بدوی را چگونه توجیه می‌کنند، آنها و برخی از سلطنت‌نشینان ماجراجوی منطقه که سخن از آرامش در منطقه سر می‌دهند، آیا این رفتار آرامش‌بخش است و یا آتش‌بازی برای به‌هم‌ریختگی امنیت منطقه؟ مگر مردم بحرین چه می‌خواهند که با داغ و درفش، آنها را لغو تابعیت می‌کنند.

لاریجانی تاکید کرد: حرف مردم بحرین یک امر روشن و ساده است که همه در انتخابات با رای مساوی شرکت کنند، آیا این توقع زیادی است که چند سال آنها را در این ماجرا به خاک و خون کشیده‌اند؟

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی این اقدام ناشیانه آل‌خلیفه را محکوم می‌کند، گفت: مجلس به حاکمان بحرین هشدار می‌دهد که این اهانت به ساحت آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی قاسم، ماجراجویی گستاخانه است و تمام امیدها در وصول به راه‌حل مسالمت‌آمیز را از بین می‌برد و مردم زجر کشیده و محروم از حقوق اولیه‌شان را به عصیان وا می‌دارد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش‌، پیروزی مردم عراق علیه تروریستها در فلوجه را به ملت و مسئولان این کشور تبریک گفت و اظهار کرد: فلوجه یک حادثه مهم در سالهای اخیر بود که حوادث تروریستی در منطقه و به خصوص عراق رخ داد که فلوجه کانون این حوادث بود و دژی که تروریستها برای خودشان درست کرده بودند با یک اقدام سنجیده و حساب شده و طراحی دقیق، مردم عراق و نیروهای مسلح این کشور توانستند آن را از دست تروریستها در آورده و به ملت عراق بازگردانند که این یک عمل بسیار شجاعانه و دقیق بود.

لاریجانی همچنین ابراز امیدواری کرد که آزادسازی فلوجه عراق از دست تروریستها شروعی برای بیرون‌ راندن کامل تروریستها از صحنه عراق باشد.

وی اضافه کرد: از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات که توانستند توطئه‌های اخیر تروریستها را خنثی کنند تشکر می‌کنم. مجلس امنیت ملت را در اولویت کار خود قرار داده و پشتیبانی از اقدامات وزارت اطلاعات را در ایجاد امنیت پایدار مورد حمایت قرار می‌دهد.