۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.
کد خبر : ۳۰۶۵۱۳
صراط: قیمت هر بشکه نفت در معاملات امروز با ۲۵ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت نفت در طی دو جلسه گذشته که ناشی از کاهش نگرانی ها از احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود، قیمت ها امروز در معاملات آسیایی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 16 سنت کاهش به 49 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز دوشنبه با حدود 3 درصد افزایش به 49 دلار و 96 سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اوت نیز با 25 سنت کاهش به 50 دلار و 40 سنت رسید. روز دوشنبه نفت برنت با رشدی 1.43 دلاری، معادل 3 درصدی به 50 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت برنت از پایان معاملات روز پنجشنبه تاکنون حدود 7 درصد افزایش یافته است.

نتایج دو نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که پس از قتل نماینده حامین ماندن انگلیس در اتحادیه در هفته گذشته، تعداد حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا اندکی بیشتر شده است، هرچند که نتایج نظرسنجی سوم نشان داد که حامیان خروج از اتحادیه بیشتر هستند.

در حالی که نگرانی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به صورت موقت کاهش یافته، مسائل مربوط به عرضه مجددا به موضوع اصلی مطرح در بازار تبدیل شده است.

صادرات نفت عربستان در ماه آوریل به رغم رقم بالای تولید این کشور کاهش یافت و نشان داد که این کشور احتمالا در رقابت برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار در برابر شرکت های شیل آمریکا، برتری خود را از دست داده است.

در حالی که قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 درصد افزایش یافته، تولید کنندگان نفت شیل به دنبال افزایش مجدد تولید هستند.

وزارت نفت ایران دیروز اعلام کرد، این کشور ظرفیت صادرات نفت خود را از پایانه جزیره خارگ افزایش داده تا 8 تانکر بتوانند به صورت همزمان بارگیری کنند.
برچسب ها: نفت قیمت بازار صراط