۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

خبر ابتکار از تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم تشکیل کمیته شناسایی منشأ گرد و غبار تأکید کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز در دستور کار ویژه قرار دارد.
کد خبر : ۳۰۶۵۴۴

صراط: معصومه ابتکار ظهر امروز در سفر به استان البرز از باغ سیب کرج که به عنوان ریه تنفسی کلانشهر کرج محسوب می‌شود، بازدید کرد و با تأکید بر حفظ این باغ بیان داشت: حفظ باغ سیب کرج با همه ابزارهای قانونی الزامی است.

به گزارش فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: در این زمینه مسؤولان باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای نگهداری و حفظ این باغ استفاده کنند.

ابتکار ادامه داد: ما نیز برای جلوگیری از تغییر کاربری این زمین اقدامات مناسبی را انجام داده‌ایم و تمام تلاش خود را برای حفظ این مهم انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در این زمینه فشارهای وجود دارد،‌ بیان داشت: متأسفانه این زمین را برای ساخت‌وسازها می‌خواهند، لذا با توجه به اهمیت وجود باغ سیب مهرشهر در کلانشهر کرج از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: البته شهرداری از تمام توان خود برای حفظ باغ سیب مهرشهر استفاده کرده و اکنون این باغ به قوت خود باقی است اما می‌طلبد تا مسؤولان نیز حمایت‌های لازم را از این باغ انجام دهند.
 

* تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز در دست بررسی است

ابتکار با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز در دست بررسی است،‌ گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز در دستور کار ویژه بوده و نیازمند پیگیری بیشتر است.

وی بر استمرار آلودگی هوا در استان البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: در این زمینه باید کمیته شناسایی منشأ گرد و غبار تشکیل شود.

ابتکار ادامه داد: البته هماهنگی‌های برای تشکیل این کمیته انجام شده است که امیدواریم به زودی آغاز به کار کند و بتواند تأثیرات مثبتی را بر کاهش روند الوگی هوا در این استان داشته باشد.
 

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های حساس در این روزها از منزل خارج نشوند، افزود: هنگام گسترش آلودگی هوا بهتر است که مردم از خانه خارج نشوند و درمانگا‌‌ه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در آماده‌باش کامل باشند.