۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

طلاق غیرحضوری در ۱۰ روز +عکس

این روزها که بازار طلاق توافقی در دادگاه‌های خانواده گرم است و زوجینی که با هم اختلاف دارند ترجیح می‌دهند بدون دردسر و فارغ از بوروکراسی‌های معمول دادگستری از هم جدا شوند؛ برخی وکلا نیز بیکار ننشسته و سعی دارند از این نمد کلاهی برای خود ببافند.
کد خبر : ۳۰۶۷۲۶
صراط: «اگر شما و همسرتان، من و همکارم را به‌عنوان وکیل انتخاب کنید و وکالت بدهید نهایتاً یک هفته تا 14 روز حکم طلاق را برایتان می‌گیریم»؛ این صحبت‌های وکیلی است که در تبلیغات خود مدعی شده طلاق توافقی را با حق الوکاله مناسب انجام می‌دهد.

می‌گوید اگر به‌همراه همکار دیگرش، وکالت من و همسرم را بپذیرد، حق‌الوکاله هر نفر 800 هزار تومان و جمعاً یک میلیون و 600 هزار تومان می‌شود که این رقم با احتساب 400 هزار تومان هزینه دادرسی و دفترخانه در نهایت به دو میلیون تومان می‌رسد و نصف آن را اول کار و الباقی را پایان کار دریافت می‌کنند.

وقتی از او می‌پرسم چه‌مقدار زمان می‌برد تا حکم طلاق را بگیرد می‌گوید بستگی به شعبه دادگاه دارد اما معمولاً بین یک هفته تا 14 روز زمان می‌برد. مدعی است فقط کافی است اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و عقدنامه‌مان را به دفتر وکالتش ببریم و پای وکالت‌نامه را امضا کنیم و پس از چند روز بدون اینکه مراجعه‌ای به دادگاه و حتی مرکز مشاوره داشته باشیم، طلاق بگیریم.

صفر تا 100 طلاق توافقی در 10 روز

به گزارش تسنیم، از این دست وکلا کم نیستند که به‌خاطر کسادی بازار وکالت سعی دارند از آب گل‌آلود طلاق توافقی که این روزها حسابی بازارش در دادگاه‌های خانواده گرم است، ماهی بگیرند و به‌نوعی هزینه زندگی‌شان را تأمین کنند.

برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی هرچند کوتاه به صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها بیندازید، یا در جستجوگر گوگل دو کلمه "طلاق توافقی" را تایپ کنید تا کلی سایت از وکلایی که حاضرند زوج‌ها را برای طلاق توافقی یاری دهند، پیدا شود و یا چند دقیقه‌ای جلوی دادگاه‌های خانواده قدم بزنید تا دستتان از بروشورهایی که شما را برای طلاق توافقی راهنمایی می‌کنند، پر شود.

یکی از همین مؤسسه‌های حقوقی که در طلاق توافقی نیز دستی بر آتش دارد، مزایایی هم برای این کار برشمرده که در نوع خود جالب است؛ از جمله اینکه با طلاق توافقی از تشکیل پرونده‌های متعدد در دادگستری و رجوع مکرر زوجین به محاکم خانواده جلوگیری می‌شود. کوتاه بودن زمان صدور گواهی مربوط برای اجرای طلاق، درگیری کمتر و کاهش تنش بین خانواده‌های زوجین، احتمال رجوع بیشتر زوجین در آینده به یکدیگر و تشکیل مجدد زندگی مشترک و کاهش استرس فرزندان از دیگر مزایایی است که این مؤسسه حقوقی برای طلاق توافقی ذکر و در نهایت توصیه کرده «بهتر است در صورتی که زوجین واقعاً قصد جدایی دارند برای طلاق توافقی اقدام کنند.» جالب اینکه این مؤسسه حقوقی مدعی شده صفر تا 100 طلاق توافقی را ظرف یک هفته تا 10 روز کاری انجام می‌دهد.

طلاق غیرحضوری در ۱۰ روز +عکس