۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

آرامش قبل از طوفان پنج‌گانه

هفته گذشته شانزدهمین کنفرانس راهبردی مصونیت ملی هرتزلیا تحت عنوان « امید اسرائیلی از رؤیا تا واقعیت» با هدف ارزیابی وضعیت کنونی و تحلیل چالش های پیش روی رژیم اشغالگر قدس در هرتزیلیا برگزار شد.
کد خبر : ۳۰۶۷۵۳
صراط: هفته گذشته شانزدهمین کنفرانس راهبردی مصونیت ملی (هرتزیلیا) تحت عنوان « امید اسرائیلی از رؤیا تا واقعیت » برگزار شد. صرفنظر از حواشی حضور شماری از شخصیت های عربی در این نشست؛ مهمترین گردهمایی پژوهشی ، تحقیقاتی ، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی که رسانه ها قادر به منعکس کردن آن می باشند در شرایطی برگزار شد که دومینوی شکست داعش از شهرهای عراق وسوریه سرعت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش فارس، از سوی دیگر انتفاضه مسجد الاقصی نیز ابعاد جدیدی به خود گرفته تا بعد از عبور از مرحله چاقو و سلاح سرد بار دیگر سلاح گرم را در مبارزات خویش ببیند و در مقابل علنی شدن هروله عرب ها به سوی رژیم صهیونیستی، شاهد گسست و واگرایی جامعه چند وجهی مهاجران صهیونیست به فلسطین اشغالی باشیم.

امروز بعد از حدود 7 دهه از تشکیل رژیم صهیونیستی، تحلیلگران اسراییلی ساختار رژیمشان را با پنج تهدید بزرگ و حیاتی رو درو می بینند.

خطر گروه  داعش ، خطر ایران ، خطر حزب الله ، خطر گروه های فلسطینی وخطر پنهان نهفته ای به نام ساختار ناهمگون و اکثرا متضاد جامعه صهیونیستی محورهای اصلی مشکلاتی را تشکیل می دهند که اعلام می شود مراکز تصمیم گیری صهیونیستی را به خود مشغول داشته اند.

جامعه ی صهیونیستی از رؤیای همگرایی تا واقعیت گسست

به اعتقاد تحلیلگران و صاحبنظران رژیم صهیونیستی از جمله رئیس این رژیم خطری که اسراییل را تهدید می کند ، همان شاخصی است که طی چند دهه گذشته به عنوان نقطه قوت این رژیم اعلام می شد.

رژیم صهیونیستی تمامی امکانات خود را برای انتقال حداکثری هر فردی که بویی از یهودی بودن در خود داشت را به فلسطین اشغالی بسیج کرده بود شاید از این طریق بتواند به سرزمین فلسطین چهره ای یهودی ببخشد.

اما بعد از این مدت تلاش، شاهد آن هستیم که ریولین رئیس این رژیم طرح یکسان سازی "هویت مشترک اسرائیل" را مطرح می کند.

به اعتراف رئیس رژیم صهیونیستی امروز ساختار جامعه ی صهیونیستی و ساکنان مناطق 1948 به چهار دسته (قبیله)  مجزا و متخاصم با یکدیگر تقسیم شده اند به نحوی که شکاف بین لائیک های صهیونیست ، صهیونیسم دینی ، حریدیم ها (یهودیان ارتودکس سنت گرا) و فلسطینیان ساکن مناطق 1948 غیر قابل ترمیم می نماید.

همین مسئله باعث شده است تا هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق ایالات متحده که به عنوان میهمان ویژه در کنفرانس حضور یافته خطاب به میزبانان خود به صراحت اعلام کند « من نسبت به آینده اسرائیل و یهودیان وحشت زده هستم، در کوتاه مدت اسرائیل در منطقه قدرتمندترین است، اما چالش های بسیار بزرگی را در بلند مدت تجربه خواهد کرد". این گرانی کسینجر در حالی است که بدانیم او چند سال پیش هم با اتخاذ چنین موضعی با استدلال از نابودی اسراییل در آینده نزدیک خبر داده بود و در واقع همان تحلیل را دوباره در نشست هرتزلیا تکرار کرد.

با نگاهی به سخنرانی های انجام گرفته در این کنفرانس شاهد آن هستیم که مسئله ایجاد امید برای آینده رژیم صهیونیستی محور اصلی بسیاری از سخنرانی های این کنفرانس بود ، وحتی در  پژوهش های امنیتی و راهبردی نیز همچون گذشته به شکل پررنگی در جلسات آن مطرح می شوند نیز قابل ملاحظه است.

شائول ارئیلی در شماره روز جمعه گذشته هاارتص ضمن اعتراف به شکست طرح مهاجرت واسکان در رژیم صهیونیستی و نمود یافتن آن از داده های سال گذشته میلادی  (2015) نوشت که «پرفسور یهوا شفاط هرکابی» در سال 1982 در رابطه با واقعیت های جامعه ی ما گفته بود که «خطر اشتباه ملی به دلیل آنکه ما صرفا یک ساختار رؤیایی هستیم همواره در ما ریشه دار است ، چون ما رؤیا گرا هستیم پس می خواهیم که واقعیت ها را تغییر دهیم اما تنها حجمی از رؤیا قابل تحقق است که واقعی باشد ... و چون ما همواره پایمان در رؤیا غوطه ور است قادر به صعود به واقعیت ها نیستیم ، این همان تفاوتی است که بین آرمان وخیالپردازی است که همواره بر بالهای توهم در حال پرواز می باشد".

داعش دوست دشمن نما

گرچه هیاهوی زیادی از سوی رسانه های صهیونیستی در رابطه با تبدیل شدن داعش به یک تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی وجود دارد و حتی رئیس رژیم صهیونیستی آنرا در راس چالش های رژیمش بر شمرده است اما روی زمین وحتی روی کاغذ هم داعش یک هم پیمان و حتی یک ابزار برای تحقق اهداف منطقه ای وحتی جهانی تل آویو به شمار می رود.

همین مسئله سرلشکر هرتسی هالیوی رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا در حاشیه پرداختن به اوضاع سوریه تاکید کند اسرائیل خواهان مختومه شدن وضعیت در سوریه به نحوی که اکنون در حال وقوع است (شکست داعش و پیروزی اسد ومتحدانش) نیست.

پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان nrg به نقل هالیوی افزود «مختومه شدن مسئله به این شکلی که هم اکنون شاهد آن هستیم به نفع اسرائیل نیست و ما حتما باید کاری را برای جلوگیری از وقوع چنین امری انجام دهیم.»

حزب الله همچنان کابوس صهیونیست‌ها

گرچه شماری از مبارزان حزب الله در جبهه سوریه مشغول فعالیت می باشند اما بیش از 120 هزار فروند موشک وتوانمندی های لجستیکی در کنار تجاربی که فرماندهان حزب الله از جنگ های چریکی و کلاسیک در صحنه سوریه فرا گرفته اند، کابوس صاحبنظران استراتژیک رژیم صهیونیستی را به شدت وحشتناک تر کرده است.

این مسئله را هالیوی هم تاکید کرده و افزوده است ، جنگ بعدی با حزب الله چندان هم سهل و آسان نخواهد بود.

همین وحشت باعث شد تا رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی از اهرم تهدید برای به عقب انداختن وقوع آنچه که رسانه های اسرائیلی از آن به عنوان کابوس جنگ با حزب الله و حتی هولوکاست بعدی یاد می کنند استفاده کند.

موشه یعلون که چند روزی است کرسی وزارت جنگ صهیونیستی را ترک کرده است نیز ضمن تایید سخنان دستیار اطلاعاتی سابق اش تاکید می کند : جنگ علیه حزب الله یا حماس یا با هردوی آنها جنگی سخت و دردناک خواهد بود که تلفات زیادی را برای ما به ارمغان خواهد آورد".

به گفته یعلون حزب الله خود را برای لحظه صدور فرمان آغاز جنگ آماده کرده است.

صاحبان زمین همچنان دردسر بزرگ اشغالگران

مسئله فلسطین همچنان یکی از بزرگترین خطراتی است که ادامه بقای رژیم صهیونیستی را تهدید می کنند .

براساس نظر سنجی هایی که پیش از کنفرانس توسط موسسه پژوهش های امنیت ملی رژیم صهیونیستی انجام گرفته است ، اکثر صاحبنظران و حتی مردم عادی بر این باورند که امکان ادامه شرایط کنونی در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی از طریق فشار امنیتی بر فلسطینیان، وجود ندارد.

به اعتقاد کارشناسان با وجود دست آوردهای امنیتی اسرائیل از طریق روند تجزیه عراق وسوریه و گرفتارهای مختلف دیگر کشورهای عربی ، افزایش تهدیدهای امنیتی داخلی از طریق انتفاضه مسجد الاقصی ونیز توانمندی گروه های فلسطینی در نوار غزه به یک دغدغه بالفعل برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

نا کارآمدی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک های مقاومت ، شکست گنبد آهنین به اعتراف کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی ، شکست سامانه های کشف تونل های زیر زمینی  در اطراف نوار غزه باعث شد تا صهیونیستها به صرافت تکرار احداث دیوار حایل کرانه باختری در اطراف نوار غزه بیافتند.

روزنامه یدیعوت احرانوت در شماره 17 ژانویه (پنج شنبه گذشته) خود با اذعان به شکست تمامی سامانه های کشف تونل ها، خبر داد ، قرار است دیوار حایلی به عمق ده متری زمین در 60 کیلومتر محیط نوار غزه احداث شود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان این پروژه 2/2 میلیارد شیکل (هر 100 دلار 382 شیکل است) برای رژیم صهیونیستی هزینه در بر خواهد داشت.

بر اساس مقالات ارائه شده به این کنفرانس  سه راهکار همسو برای رژیم صهیونیستی جهت تعامل با گروه های مقاومت در نوار غزه ترسیم شده است که این راهکارها در ابقای حماس به عنوان حاکم این منطقه در وضعیت بازدارندگی ، تلاش برای ضربه زدن و محدود کردن توانمندی  گروه های مقاومت وسوم کنترل محاصره نوار غزه برای جلوگیری از خروج شرایط اقتصادی از کنترل وبه تبع آن شکل گیری جوشش مردمی از کنترل خلاصه می شود.

در رابطه با کرانه باختری نیز ، تمامی سخنرانان بر پایبندی تشکیلات خود گردان ودر راس آنها محمود عباس به همکاری وهماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این در حالی است که تلاش شد انتفاضه مسجد الاقصی وجوشش مردمی علیه رژیم صهیونیستی به نحوی در پس مسایل دیگر نادیده گرفته شود.

ایران بزرگترین خطر حیاتی علیه رژیم صهیونیستی

سیاستگزاران و پژوهشگران برجسته رژیم صهیونیستی بزرگترین خطر حیاتی برای این رژیم را جمهوری اسلامی ایران می دانند، همین مسئله باعث شد تا یک روز از جلسات نشست هرتزیلیا به بازخوردهای منطقه ای پس از توافق هسته ای ایران اختصاص داده شود.

پرفسور "راوبین بارکو" یکی از تحلیلگران آن  در یکی از نشست های حاشیه ای این کنفرانس با اشاره به این مسئله تاکید کرد ،ایران هراسی  وبی میلی ایالات متحده برای توجه به خاور میانه باعث شد تا بستر مشترک مناسبی بین ما و کشورهای نفت خیز عربی به وجود آید.

به گفته موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی رژیمش حضور داعش در بلندی های جولان را به حضور ایران در آن ترجیح می دهد.

عاموس گلعاد رئیس هیئت سیاسی ـ امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت: تهدید ایران می تواند تا سطح یک خطر حیاتی نیز برسد به ویژه که ایران همچنان به حمایت خود از حزب الله ادامه داده وتوانمندی موشکی خود را روز به روز بهبود می بخشند.

گلعاد با هشدار به مخاطبان خود گفت: هرگز نباید آرامش فعلی ما را فریب دهد، حتی اگر این آرامش 15 سال هم به طول بیانجامد بازهم انگیزه ایران (برای اقدام علیه ما) بسیار بالا است.

خلاصه

از سخنرانی ها و مقالات شانزدهمین نشست سالانه هرتزلیا می توان به راحتی لمس کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال بهره برداری حداکثری از نتایج برنامه هایی است که خود آنرا در منطقه جهان اسلام از مصر تا خلیج فارس وعراق و سوریه و لیبی و اردن و حتی یمن طراحی کرده یا حداقل در طراحی آن نقش قابل توجهی داشته است.

سوریه پنج سال است که دستخوش جنگی داخلی است، عراق جنگ طایفه ای گسترده ای را انجام می دهد ، تحلیلگران و سیاستمداران از نیاز به 10 سال جنگ برای از بین بردن داعش سخن می گویند ، مصر اوضاع نابسامانی را تجربه می کند ، موج تروریسم و خشونت آمریکا ، فرانسه ، بلژیک ، ترکیه و... را در برگرفته است واین تنها محور مقاومت است که همچنان صهیونیستها را در وحشت و استیصال باقی نگه داشته است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز