۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

دروغ BBC؛ این بار در حمایت از آل خلیفه

بی بی سی فارسی در پوشش اخبار مربوط به شیخ عیسی قاسم با فرافکنی و تمرکز بر روی واکنش مقام های جمهوری اسلامی ایران اصل این موضوع و اقدام ضد بشری آل خلیفه را به حاشیه راند .
کد خبر : ۳۰۶۸۱۱
صراط: اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، واکنش های فراوانی داشت. بسیاری از نهاد ها و شخصیت های سیاسی جهان به این موضوع واکنش نشان داده و به آن اعتراض کردند.  بی بی سی فارسی اما در پوشش این خبر با فرافکنی و تمرکز بر روی واکنش مقام های جمهوری اسلامی ایران اصل این موضوع و اقدام ضد بشری آل خلیفه را به حاشیه راند .

بی بی سی همچنین مصاحبه ها یی با هواداران آل خلیفه در توجیه اقدامات این رژیم انجام داد .

از جمله فردی به نام عبد الرحمن که بی بی سی وی را سردبیر روزنامه "اخبار الخلیج" معرفی کرد دروغ ها و تهمت هایی را به شیخ عیسی قاسم نسبت داد .  انور عبدالرحمن گفت: «آقای عیسی قاسم اصلا بحرینی نبوده و در 20 سالگی از خوزستان به بحرین آمده و توانست در یکی از مساجد خودنمایی کند و به مردم نزدیک شد. بعضی ها به خاطر مهربانی به او واسطه شدند تا بعد از چندین سال اقامت، به او شناسنامه بدهند.»[!]

 دروغ بی بی سی؛ این بار در حمایت از آل خلیفه

هرچند این دروغ بی بی سی چیزی جز رسوایی برایش نداشت ولی در پاسخ به آن چند نکته را یاد آور می شویم :
 
اولا:  اگر همین دروغ را هم باور کنیم : ایشان در 20 سالگی یعنی 60 سال قبل وارد بحرین شده اند . و این درحالی است که کشور بحرین 45 سال قبل مستقل شده است .

ثانیا: شیخ عیسی قاسم در روستای دراز نزدیکی منامه پایتخت کنونی بحرین متولد شد و تحصیلات دبیرستان را نیز در این منطقه به پایان رسانید .  و برای ادامه تحصیل به نجف رفت و   پس از 4 سال به بحرین برگشت و مجددا برای تحصیلات حوزوی سفر های متعددی به نجف و قم داشت .

در نهایت : سال ۱۳۵۰ هنگامی که کشور بحرین از ایران رسماً جدا شد شیخ با اصرار عالمان از نجف به کشور نوتاسیس بحرین بازگشت. و  در تدوین قانون اساسی بحرین نقش داشت.

به گزارش جام نیوز، با این توضیحات: آنچه توسط مراجع بین المللی بی‌طرف بایستی بررسی شود وضعیت اسناد تابعیت آل‌خلیفه در بحرین است.