۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷

حمله تند علی کریمی به کی روش

کاپیتان اسبق تیم ملی گفت:کاش من و کی روش هیچ وقت همکار نمی شدیم.
کد خبر : ۳۰۶۸۲۵
صراط: کارلوس کی‌روش تمامش نمی‌کند. جدل‌های او را پایانی نیست و با همه رودررو می‌شود، حتی با علی کریمی که همیشه موضع مثبتی در قبال تیم ملی داشته و پس از آنکه نتوانست به همکاری‌اش با کی‌روش ادامه دهد، همچنان مواضع مثبت مقابل اتفاقات تیم ملی داشت. اما این بار که علی کریمی در ماجرای اردوهای بلند مدت تیم ملی حق را به باشگاه‌ها داد و با برانکو ایوانکوویچ همصدا شد، کارلوس کی‌روش مقابل علی کریمی نیز ایستاد. کی‌روش به کنایه علی کریمی را ابر قهرمان لقب داده و در این مصاحبه این علی کریمی است که کی‌روش را به مناظره دعوت می‌کند و البته بحث‌های تازه‌ای را درباره کی‌روش به زبان می‌آورد. مصاحبه اختصاصی ایران ورزشی با علی کریمی را بخوانیم.
 
به گزارش کاپ، سرمربی تیم ملی در مصاحبه اخیرش گفته که اگر بتواند شما را دوباره به تیم ملی دعوت می‌کند و از شما با کنایه به عنوان ابر قهرمان یاد کرده.

 قبل از هر چیز باید بگویم که ابر قهرمانان واقعی کشورم شهدا و جانبازان عزیز جنگ تحمیلی هستند که به قول معروف رو دست‌شان پیدا نمی‌شود و همه تا زمانی که زنده‌ایم مدیون آنها هستیم. بدون شک اگر فداکاری و از جان گذشتگی این عزیزان نبود امروز کی‌روش نمی‌توانست در مملکت ما با آسایش و راحتی کار کند و پول بگیرد.

مصاحبه کی‌روش چه نکاتی داشت که درباره‌اش انتقاد دارید؟

آقای کی‌روش شگفت‌زده شده‌اند که چرا یک روزنامه ورزشی مصاحبه‌ای از من را در صفحه اولش منتشر کرده است. لطفا بفرمایند چه چیزهای دیگری او را شگفت‌زده می‌کند تا همه ما حواسمان باشد. واقعا کی‌روش تا این اندازه قدرت دارد که تیتر بعضی روزنامه‌ها را تعیین می کند؟! آیا جزو اختیارات قرارداد اوست؟

کی‌روش گفته چرا شما زمانی که از تیم ملی کنار رفتید حرف نزدید اما الان صحبت می‌کنید؟

 چرا او فکر می‌کند مردم ما فوتبال را نمی‌فهمند. آن روز، خیلی‌ها همین سوال را از من می‌پرسیدند اما به خاطر تیم ملی کشورم سکوت کردم و برایشان آرزوی موفقیت داشتم و خوشحالم که سکوت کردم چون اگر مصاحبه می‌کردم، خود کی‌روش اولین نفری بود که مرا متهم ناکامی تیم ملی و افتضاح به بار آمده در نتایج تیم ملی می‌دانست، نمی‌دانست؟ من هم مثل همه مردم کشورم از حذف تیم ملی ناراحت بودم و سکوت کردم تا حرف‌هایم باعث ناراحتی بیشتر آنها نشود. حقیقتش را بخواهید من خجالت‌زده و شرمنده بودم که می‌دیدم کی‌روش به خاطر دریافت نکردن پاداش تساوی مقابل نیجریه خودش را در اتاق حبس کرده بود و فقط او را سر تمرین می‌دیدیم. حتما یادتان هست که در نهایت هم چه کسی آن پاداش‌ها را برای او زنده کرد.

کی‌روش گفته همان گرگ‌ها و مارها به او گفته‌اند که دیوانه‌ای علی کریمی را دعوت کردی.

 کی‌روش که شهامت دارد بگوید چرا در همه این سال‌ها که به قول خودش فوتبال ما امکانات لازم را نداشته همچنان تمایل به همکاری دارد؟ اصلا چرا 4 سال قبل این حرف‌ها نبود. اینکه بعضی انسان‌ها را مار و گرگ و دیگر حیوانات بنامیم اصلا زیبا و زیبنده یک انسان نیست اما او که شهامت دارد چرا باز هم نام این گرگ‌ها را نیاورد تا همه بدانند. ظاهرا کی‌روش فقط با ما مشکل ندارد و احتمالا با محیط زیست هم مشکل دارد که بعضی‌ها را به حیوانات تشبیه می‌کند که همه مخلوقات خدا هستند.

سرمربی تیم ملی گفته که کمپینی علیه او راه افتاده است.

 او بی‌دلیل تهمت می‌زند. کدام کمپین؟ همه اهالی فوتبال که در این چند روز اخیر مصاحبه کردند شاید منتقد او بوده‌اند اما همیشه دلشان برای تیم ملی کشورمان سوخته است. حتما کی‌روش نمی‌خواهد ادعا کند که دلش بیشتر از پروین‌، قلعه‌نویی‌، خداداد و... برای فوتبال ما می‌سوزد. من می‌خواهم یک نکته‌ای را هم بگویم.

بفرمایید.

 آقای کی‌روش، من بعد از لطف خدا، از پرسپولیس و تیم ملی به همه چیز رسیدم. به خاطر همین برایم بسیار اهمیت دارند و همیشه با افتخار پیراهن این دو تیم (بخصوص تیم ملی) را به تن کرده‌ام. الان هم طرفدار تیم ملی کشورم هستم و به امید خدا در بازی‌های خانگی تیم ملی در راه جام جهانی به عنوان یک هوادار برای تشویق تیم ملی به استادیوم می‌آیم، فقط برای تشویق تیم ملی. مربیان خارجی زیادی در همه سال‌های گذشته به ایران آمده‌اند اما در نهایت تیم ملی است که می‌ماند و همه این مربیان یک روز می‌روند.

ایشان به حمایت شما از برانکو هم اشاره کرده‌اند.

 کی‌روش نمی‌داند اما حتما مشاورانش می‌توانند تایید کنند که من بعد از جام جهانی 2006 گفتم برانکو باید شجاعتش را می‌داشت که به ایران می‌آمد و پاسخگوی نتایجش می‌شد اما این کار را نکرد. الان هم حرف من حرف فوتبال است نه طرفداری از شخص خاصی. برای اینکه خیال کی‌روش راحت باشد باید بگویم همچنان بر سر مواضع در مورد او هستم، اینکه اگر در فوتبال ما همه چیز سر جایش باشد کی‌روش خیلی خوب می‌تواند با تجاربی که دارد به فوتبال ما کمک کند به شرط اینکه که به یکسری مسائل که جزو وظایفش نیست ورود نکند و همه هم کار خودشان را انجام دهند.

به نظرتان تا چه زمانی این صحبت‌ها ادامه پیدا می‌کند؟

 من به آقای کی‌روش می‌گویم حرف برای گفتن زیاد است. کی‌روش هر سوالی دارد مطرح کند و من پاسخ می‌دهم تا فوتبالدوستان همه چیز را بدانند. اصلا به همان برنامه ورزشی مورد علاقه‌اش برویم و مناظره‌ای برگزار کنیم. چون اعتقاد دارم این مصاحبه‌ها شکل خوبی ندارد و بیشتر سوژه‌سازی برای رسانه‌ها می‌کند. شاید این مناظره به اوکمک کند. اما یک سوال.

چه سوالی؟

 ایشان بنده را متهم کرد که شهامت ندارم. کی‌روش که شهامت دارد چرا پای استعفاهایش نایستاده؟ شاید پیشنهاد نداشت. او که شهامت دارد صادقانه بگوید اگر سرمربی پرتغال بود و مثلا با تیم جزایر فارو بازی داشت آیا فدراسیون پرتغال به او اجازه تعطیلی 20 روزه لیگ را می‌داد که برای بازی با هند و مالدیو این کار را کرد.

حرف پایانی اگر مانده می‌شنویم.

 امروز به این نتیجه رسیدم که کاش رابطه ما همان رابطه شاگرد و استاد باقی می‌ماند و هیچ وقت هم همکار نمی‌شدیم. او گفته که من ناامیدش کردم. این خیلی مهم نیست که من او را ناامید کرده باشم، بلکه امیدوارم کی‌روش، فوتبالدوستان ما را ناامید نکند هر چند معتقدم با گروهی که در آن قرار گرفتیم صعود به جام جهانی روسیه راحت‌تر از سال 2006 است.