۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
صداقت دولت راستگویان در ترازوی حقوق‌های نجومی

رهبر انقلاب: موضوع حقوق های نجومی به صورت جدی پیگیری شود/ اژه‌ای: فردی در یک صندوق حقوق 57 میلیونی می‌گرفت/ افکار عمومی در انتظار برکناری صفدر حسینی

با تاکید صریح رهبر انقلاب بر برخورد قاطع با موضوع حقوق های نجومی، افکار عمومی منتظر برکناری مدیران متخلف در این ماجراست.
کد خبر : ۳۰۶۹۳۹
گروه اقتصادی صراط - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت درباره ماجرای فیش های حقوقی نجومی تذکرات صریحی دادند.

به گزارش صراط، ایشان تأکید کردند: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاهها، انسانهای پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود.

ایشان با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع خاطرنشان کردند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب گفتند: بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است، میزان دریافتی مدیران در بیشتر دستگاهها، در حد معقول است و دریافتی های کلان، مربوط به تعداد اندکی از مدیران است که باید با همین موارد اندک هم برخورد قاطعانه انجام شود.

تاکید ویژه رهبر انقلاب بر پیگیری قاطع موضوع حقوق های نجومی، با افشاگری معاون اول قوه قضاییه همراه شد. غلامحسین محسنی اژه ای، در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری به صراحت از مدیری با دریافتی 57 میلیون تومان در ماه اشاره کرد.

اژه ای گفت: "کسی که 57 میلیون  تومان در ماه حقوق می گیرد و در سال وام های آنچنانی 300 میلیونی با سود 4 درصد دریافت می کند خلاف قانون عمل کرده است، چنین کسی چگونه می تواند به فکر مردم باشد."

او چند روز پیش هم درباره این موضوع توضیح داده و گفته بود: "اعضای یک صندوقی که 3 نفر از آنها بازنشسته بودند و حقوق بازنشستگی از جای دیگر دریافت می‌کردند، بیش از 30 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کردند و در بین اینها کسی بود که حقوق 57 میلیون تومانی گرفته بود."

رهبر انقلاب: موضوع حقوق های نجومی به صورت جدی پیگیری شود/ اژه‌ای: فردی در یک صندوق حقوق 57 میلیونی می‌گرفت/ افکار عمومی در انتظار برکناری صفدر حسینی
حسین فریدون و صفدر حسینی در کنار حسن روحانی

منظور اژه ای از آن "صندوق" و فردی که حقوق 57 میلیونی می گرفت هم بلافاصله مشخص شد. صندوق مذکور "صندوق توسعه ملی" و فرد مذکور نیز صفدر حسینی رییس این صندوق و وزیر اقتصاد دولت اصلاحات است که در انتخابات 7 اسفند، دختر او به عنوان یکی از نمایندگان تهران از لیست امید وارد مجلس شد.

احمد توکلی در متنی خطاب به ولی الله سیف رییس بانک مرکزی هم به صراحت نوشته که حقوق مذکور توسط خود حسینی تایید شده است. او نوشته است: "چند هفته پیش از انتشار فیش حقوقی رئیس بیمه ایران، پیرو اعتراض من به معاون صندوق توسعه ملی در باره دریافتی بی‌حساب مدیرعامل این صندوق، مدیرعامل به دفتر بنده آمد تا نسبت به دریافتی اش که من گمان میکردم رقم باورنکردنی 35 میلیون در ماه است توضیح دهد. او مدعی شد که حقوق مدیر صندوق بر اساس ضوابط بانک مرکزی تعیین می‌شود. بنده نیز در رسانه ها اعلام کردم. حالا مردم می‌پرسند که ضوابط پرداخت به مدیران در بانک مرکزی چیست که عمل به آنها برای اقای صفدر حسینی ماهانه 57 میلیون تومان دریافتی درست می‌کند؟"

حال با توجه به تاکید صریح رهبر انقلاب بر برخورد قاطع با این پدیده، و اینکه "این موضوع نباید شامل مرور زمان شود" و از سوی دیگر مشخص بودن مدیران دریافت کننده حقوق های نجومی، افکار عمومی بی صبرانه منتظر برکناری مدیران متخلف در این ماجراست.

به طور مشخص صفدر حسینی در راس لیست برکناری ها قرار دارد و معرفی و عزل لیست 50 نفره ای از یکی از وزارت خانه ها که به گفته اژ ای بالای 40 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، در اولویت بعدی قرار دارند.

این البته شروع اقدامات دولت خواهد بود و چه بسا بررسی های بیشتر، منجر به افشای موارد عجیب تری هم بشود. حال باید منتظر ماند و دید دولت حسن روحانی به این توقع افکار عمومی پاسخ مثبت خواهد داد؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۲۰
۳
توي قبري كه فاتحه ميخونيد مرده نيست.عزل ....صفت فايده ندارد.دوباره به جايي ديگر ميچسبد.بايد ... را كشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۲۷
۱
چرا اینقدر ساده نگاه می کنید آیا تمام این این موارد اتفاقی است و اگر دستگاه های نظارتی اینقدر بی اطلاع هستند باید ...
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۱۹
۱۳
مملکت اسلام برای پیشرفت به سه چیز احتیاج مبرم دارد:1_فرمانده عالی2_ نقشه راه عالی3_ نیروی انسانی عالی. مملکت ما دو تای اولی را دارد یعنی فرمانده عالی( ولی فقیه) و نقشه راه عالی ( قانون اساسی اسلامی) لکن بعد از 38 سال هنوز لنگ عامل سوم هستیم. نیروی انسانی عالی کم داریم. راهش هم این است که هر کسی تقوای الهی را در خودش پیاده کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
۱۸
۶
......................................... ان زمان که روزنامه توکلی خبری مبنیبر واریز 4500000000تومان به حساب جهرمی مدیر امل برکنار شده بانک صادرات که روابط عمومی بانک مربوطه خبر را تایید وگفت این سود سالانه است که حق مدیر بوده .......................................................... اگر ان زمان جلو دذدی مدیر مربوطه گرفته شده بود امروز شاهد این همه فساد در کشور نبودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
۲۶
۳
منتظر برخورد قاطع و برکناری ویژه خواران هستیم ان شاءالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
۲۵
۱۰
اینهم از رای مردم تهران ! خخخخخخ.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۵
۱۶
۴
عدالت یعنی ........
حقوق ومزایا وپاداش کارمند جزءبانک بامدرک دیپلم مساوی با حقوق ومزایا و....20نفر فرهنگی بامدرک لیسانس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز