۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

کارمند شرکت مایکروسافت که داماد حداد عادل شد!

حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به همراه دخترش در برنامه «رو به راه» حضور یافت.
کد خبر : ۳۰۶۹۶۰
صراط: حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در برنامه رو به راه گفت: از مزيت هاي پيوند خانوادگی خانواده ما به رهبر معظم انقلاب اين بود كه فهميدم رهبري تذكرات و نصايحی را كه به مردم و مسئولين می كند قبل از همه خود به انها عمل می‌كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حداد عادل و دختر كوچكش بنت الهدی حدادعادل با حضور در برنامه «رو به راه» كه به مناسبت ماه مبارك رمضان از شبكه دوم سيما به روی آنتن تلويزيون می‌رود در خصوص خود و خانواده‌اش به گفتگو نشست.

در ابتداي بر نامه بنت‌الهدی حداد عادل ميهمان اول برنامه بود كه با مجری اين برنامه مژده لواسانی در خصوص پدرش صحبت كرد.

وی دراين باره گفت: پدر از كودكی بر ادبيات و فرهنگ ايران بسيار حساس بود و همواره تاكيد داشت كه فرزندان خانواده بتوانند با اين فرهنگ غنی اشنايی يابند لذا همواره در سفرهايی كه با پدر می رفتيم، پدر ما را با تاريخچه ان محل ما را آشنا می‌كرد تا بتوانيم با فرهنگ آن بيشتر آشنا شويم.

بنت الهدی حداد عادل در خصوص اينكه چرا اينقدر كم در رسانه ها حضور دارد، افزود: تربيت خانواده ما طوری است كه نمی خواستند ما زياد در جامعه مطرح باشيم.

وی بيان كرد: تربيت خانواده ما طوری بوده كه هميشه سعی شده ما با كشف استعدادهای خود با امكاناتی كه در اختيار داريم بتوانيم مراحل رشد را طی كنيم و استعدادهای درونی خود را به كار گيريم.

دختر كوچك حداد عادل در انتها درباره ازدواجش با يكی از كارمندان شركت مايكروسافت گفت: در زماني كه در خارج از كشور بودم با وی آشنا و به خاطر علاقه‌ای كه ایشان به ايران و فرهنگ آن و امت اسلامی داشته حاضر شد تا رنج مهاجرت و غربت را به جان بخرد و به ايران بيايد و در اینجا زندگی کند.

غلامعلي حداد عادل نيز كه در بر نامه  به عنوام ميهمان دوم حضور يافت در ادامه برنامه از زندگي شخصي خود در كنار همسر و فرزندان گفت. وي در ابتداي اين گفتگو با اشاره به مسئوليت هايي كه در عرصه مديرتي و كاري دارد بيان كرد: من به دليل مسئوليت هاي مختلفي كه از ابتداي انقلاب تا كنون بر دوشم گذاشته شده بيشتر همسرم است كه در امور مديريتي خانه نظارت دارد و در واقع تربيت فرزندان بار اصلي اش بر دوش همسر خانواده و مادر فرزندانم است.
وي ادامه داد: وقتي كه ما در سال 50 ازدواج كرديم، خانم من دانشجوي سال اول علوم تربيتي دانشگاه تهران بود كه در پس از پايان دوره كارشناسي اش ما اولين فرزندمان به دنيا آمد. بعد از انقلاب كه دانشگاه تربيت مدرس تاسيس شد همسر بنده به دليل علاقه به ادامه تحصيل در دوره كارشناسي ارشد اين دانشگاه شركت و دوره كارشناسي ارشد خود را از اين دانشگاه گرفتند و در همان جا در در رشته فلسفه تعليم و تربيت و برنامه ريزي آموزشي در دوره دكتري مدرك گرفتند.

حدادعادل یادآور شد: من هم كه علاقه مند بودم ايشان درس بخوانند و بتوانند منشا خير باشند در اين دوران بخشي از وظايف را به عهده گرفتم و در تربيت و رسيدگي به امور فرزندان در اين دوران تلاش مي كردم.
وی در ادامه عنوان كرد: حاصل زندگي من چهار فرزنداست كه يك پسر و سه دختر مي باشد كه يكي از دختران من عروس مقام معظم رهبري است.
وي در خصوص پيوند ازدواج ميان خانواده خود با خانواده رهبر معظم انقلاب گفت: در زماني كه دختر من سال آخر دبيرستان بود خانواده آقا متوجه شدند كه من دختري دارم و خانم ايشان براي اولين بار به دبيرستان دخترم رفتند و فرزند بنده را در آنجا ملاقات كردند ، بعد از اشنايي ايشان ملاقات هاي خانواده ها صورت گرفت و يكي دو جلسه اي  در مورد ان صحبت به ميان آمد. در نهايت در زمان يك سال بعد كه دختر بنده دانشجوي ارتباطات و روزنامه نگاري دانشگاه تهران بود، اين خواستگاري به سرانجام رسيد و مثل خليي از ازدواج هاي ديگر خانواده ها دور هم امدند و صحبت ها انجام شد و در نهايت مراسمي برگذار شد.
غلامعلي حداد عادل خصوص اين پيوند و نتايج ان بيان داشت: من با اين ازدواج دو مطلبرا متوجه شدم يكي اينكه صحبتهايي كه رهبري در مورد مسائلي از تجمل گرايي ، اسراف و مسائلي از اين دست مي كنند و تذكراتي كه در اين باره به مردم و مديران كشور مي هند را قبل از همه خود اجرا مي كنند و دوم متوجه تربيت صحيح خانواده آقا در مورد فرزندانش شدم. متوجه شدم كه ادب و علم فرزند ايشان حاصل تربيت صحيح خانواده ايشان است و اين مزيد بر ارادت من به چنين رهبري شد.

وي در پايان صحبت های خود با اشاره به اينكه برخي ها از نام خانوادگي براي مسائل اقتصادي استفاده مي كنند، گفت: من اميدوارم كه همه مسئولان از رهبر معظم انقلاب الگو بگيرند و از چنين مسائلي دور باشند.

«رو به راه» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو است که به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران هرشب به روی آنتن می رود.