۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹

واکنش‌ به وام دانشجویی در ازای دریافت عکس‌ برهنه+عکس

مردم چین درباره پرداخت وام دانشجویی به دختران در ازای دریافت تصاویر برهنه آن‌ها دیدگاه‌های متفاوتی دارند.
کد خبر : ۳۰۶۹۸۸
صراط: انتشار خبر پرداخت وام به دختران دانشجو چینی در ازای دریافت تصاویر برهنه آن‌ها، واکنش‌های متفاوتی را از سوی شهروندان این کشور به همراه داشته‌است. در اوایل ماه جاری میلادی خبری در رسانه‌های چین و جهان منتشر شد که از پرداخت وام دانشجویی به دختران از سوی یک شرکت مالی اینترنتی در ازای دریافت تصاویر برهنه آن‌ها حکایت داشت. این تصاویر خلاف عفت، پشتوانه وام آن‌ها و ابزاری برای پرداخت بموقع اقساط وام‌ها محسوب می‌شد. انتشار تصاویر برخی از دانشجویانی که نتوانسته بودند اقساط وامهایشان را بپردازند نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ، حالا نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم چین درباره مقصر این ماجرای غیراخلاقی نظرات متفاوتی دارند. به نوشته «لیگال ویکلی،» بیش از 69 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت داشتند و بیش از 55 درصد از آن‌ها معتقد بودند خودِ زنان، مقصر اصلی به وجود آمدن این وضع مضحک و اسفبار هستند. به باور آن‌ها، علت این ماجرا را باید در کاهش اعتقاد به ارزش‌های اخلاقی جُست. در مقابل، حدود 44 درصد از پرسش‌شوندگان تقصیر را به گردن افراد و مؤسسات مالی سودجو که از زنان جوان و آسیب‌پذیر سوء استفاده می‌کنند، انداختند.

واکنش‌ به وام دانشجویی در ازای دریافت عکس‌ برهنه+عکس

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته مقامات، جلوگیری از اعطای این وام‌های عجیب بسیار دشوار است. اعطای این وام‌ها در قالبی خصوصی و در فضای مجازی رخ می‌دهد و به همین دلیل، نظارت بر آن‌ها دشوار است. شرایط پیچیده اعطای وام به دانشجویان از سوی بانک‌ها نیز یکی دیگر از دلایل رواج وام‌های عجیب در اینترنت عنوان شده‌است.