۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

والیبال ساحلی ایران المپیکی نشد

تیم های ملی والیبال ساحلی ایران در نخستین دیدار خود در مرحله نهایی رقابت های انتخابی المپیک در قاره آسیا مغلوب نمایندگان قطر شدند و از رسیدن به بزرگترین رویداد ورزشی جهان، بازماندند.
کد خبر : ۳۰۷۰۶۳
صراط: مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک در منطقه آسیا از امروز (جمعه) با حضور نمایندگان هشت کشور ایران، قطر، قزاقستان، ژاپن، نیوزیلند، اندونزی، چین و استرالیا (میزبان) در شهر کارینز استرالیا آغاز شد.
تیم های ملی الف و ب والیبال ساحلی ایران در نخستین مسابقه این رقابت ها به مصاف نمایندگان قطر رفتند و با پذیرش شکست دو بر یک برابر این تیم ها از گردونه رقابت های انتخابی المپیک حذف شدند.
تیم ملی الف (بهمن سالمی و رحمان رئوفی) به مصاف جفرسون و شریف دو بازیکن برزیلی قطر رفتند و در ست نخست 21 بر 16 به پیروزی رسیدند، اما در ست های دوم و سوم 21 بر 15 و 15 بر 10 مغلوب این تیم شدند.
تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران نیز (عبدالحامد میرزاعلی و کمال قریشی) در ست نخست مسابقه با نماینده قطر که دو بازیکن برزیلی و سنگالی را در خدمت داشت، 21 بر 18 به پیروزی رسیدند، اما در ست های دوم و سوم 21 بر 18 و 15 بر 13 مغلوب شدند.
در سه دیدار دیگر مرحله نخست این رقابت ها که یک حذفی برگزار شد، تیم های قزاقستان، چین و استرالیا به پیروزی رسیدند و به همراه قطر به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.
در مرحله نیمه نهایی قطر به مصاف قزاقستان می رود و تیم های چین و استرالیا نیز با یکدیگر مسابقه خواهند داد.
تیم های ایران، نیوزلند، اندونزی و ژاپن نیز از دور رقابت ها حذف شدند.
قهرمان مرحله نهایی رقابت های انتخابی المپیک سهمیه مستقیم المپیک 2016 ریو به دست می آورد.
تیم های دوم و سوم نیز به رقابت های انتخابی بین قاره ای سوچی روسیه که با حضور تیم های دوم و سوم قاره های دیگر از 16 تا 20 تیرماه برگزار می شود، صعود می کنند.

منبع: فدراسیون والیبال