۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سرنوشت شاه ایران در انتظار آل‌خلیفه و آل‌سعود است/ شاه کشت و زندانی و شکنجه کرد، اما نهایتاً پا به فرار گذاشت

امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه گفت: سرنوشت شاه مخلوع ایران در انتظار آل‌خلیفه و آل‌سعود است.
کد خبر : ۳۰۷۰۶۶
سرنوشت شاه ایران در انتظار آل‌خلیفه و آل‌سعود است/ شاه کشت و زندانی و شکنجه کرد، اما نهایتاً پا به فرار گذاشت
صراط: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه مردم در ماه مبارک رمضان میهمان خدایند، همه مردم در این ماه عزیز تحت ربوبیت خداوند متعال سر سفره اویند.

به گزارش فارس، وی افزود: ماه رمضان ماه پذیرایی خدا از صاحب‌دلان است، انسان علاوه بر وجوه مادی، یک روح الهی در خود سراغ دارد، ماه رمضان ماه پذیرایی روح و تربیت جان است؛ در ماه مبارک رمضان با کم کردن علایق مادی، خداوند به روح و جان ما طعام معنوی می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تحمل مشقت روزه‌داری برای جسم محدودیت‌های بیشتری به دنبال دارد اما برای روح، آزادگی، گشایش و رسیدن به اسماء جلال و جمال الهی است.

وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان روزنه بهشت است، به لیالی قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر شب اندازه‌گیری است، شب سرنوشت است، شب قدر شب حساسی است و اگر لحظه‌ای غفلت کنیم دچار خسران می‌شویم.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به پیش رو بودن هفتم تیرماه، سالروز شهادت 72 تن از شهدای انقلاب و شهادت آیت‌الله بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی استاد بزرگوار و ولی‌نعمت ما بودند، سالروز هفتم تیر را به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می‌کنم، این شهدا جزو نخبگان انقلاب بودند.

وی افزود: تحمل مخالف توسط شهید بهشتی مثال‌زدنی بود، ظرفیت تحمل شکست و پیروزی در آیت‌الله شهید بهشتی بسیار بالا بود و آن شهید بزرگوار جزو نادرهای تاریخ بود، آن شهید بزرگوار تقید به نماز اول وقت داشت، توجه شهید بهشتی به زیرمجموعه‌اش بسیار بالا بود، از پدر عاطفی‌تر و مهربان‌تر برخورد می‌کرد، شهید بهشتی دارای صلابت، مقاومت، شجاعت و شهامت بود، ولی منافقان و ملی‌گراها بدترین تهمت‌ها و جوسازی‌ها را علیه شهید بهشتی اعمال می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فلسفه خواندنی نیست، بلکه فلسفه اندیشیدنی است، شهید بهشتی به چشمه اندیشه دست یافته بود و خودش چشمه بود و با وجود داشتن فقاهت و استنباط مصطلح و با وجود داشتن حکمت، اما تسلیم ولی‌امر خودش بود.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی طرح مسئله ولایت را پیروزی جدیدی برای عالم اسلام می‌دانست و نوید آینده جامعه اسلامی را با اهتزاز پرچم ولایت‌فقیه به آیندگان هم می‌داد و نهایت تعبد را در برابر ولی‌امر خودش داشت، امروز به مسئولانمان عرض می‌کنیم، از شهید بهشتی الگو بگیرند، بدانید مقام شما از آن شهید والاتر نیست، حرف‌هایی نزنید که مردم تصور کنند شما تک‌روی می‌کنید یا مقابل ولی‌ حرف می‌زنید، هم از نظر اخلاقی به نفع‌تان نیست و هم از نظر معنوی سقوط است و هم از نظر سیاسی به نفع هیچ‌کس نیست، تقویت شجره ولایت‌فقیه حتی با خون، کار آیت‌الله شهید مظلوم آقای بهشتی بوده است.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوءقصد به جان حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، گفت: خداوند در آن روز به ما کرم و لطف کرد و جان ایشان را از این حادثه به سلامت داشت و مقدر این بود که کشتی انقلاب بعد از امام به گِل ننشیند و در ساحل ظهور با رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش برود.

وی در ادامه سخنانش سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نشانه استیصال، بیچارگی و ذلت آل‌خلیفه و حکومت نامشروع بحرین است، رژیم آل خلیفه حکومتی است که مردمش آن را قبول ندارند، حکومتی که فلسفه‌اش باید خدمت به مردم باشد، امروز تبدیل به خیانت به مردم شده است، مردم بحرین یک تقاضای مشروع قابل‌قبول در میان همه جهانیان دارند و توقع‌شان این است که یک رأی داشته باشند، خودشان بتوانند برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند و رأیشان اعتبار داشته باشد، این درخواست مشروع مردم بحرین آن هم در دنیایی است که تا این حد دم از دموکراسی می‌زند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شاهدیم حقوق‌بشر آمریکایی و غربی 5 سال است حرکت مسالمت‌آمیز، مظلومانه، مستمر و خستگی‌ناپذیر مردم بحرین را می‌بیند که با گلوله پاسخ داده می‌شود و علما در این کشور به زندان می‌روند و شیخ سلمان بزرگوار به 9 سال حبس محکوم می‌شود و نهایتاً رهبر معنوی آن کشور سلب تابعیت می‌شود، اما باز هم سکوت می‌کند.

صدیقی یادآور شد: ما این حرکت رژیم آل‌خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم می‌کنیم و آن را ظالمانه می‌دانیم و هشدار می‌دهیم که این حرکت‌های شما مثل حرکت‌های شاه سابق مملکت ماست، شاه سابق مملکت ما از سال 42 تا 57 هر چه کشت و زندانی و شکنجه کرد، خودش ضعیف‌تر شد و نهایتاً پا به فرار گذاشت، بدانید چنین سرنوشتی در انتظار آل‌سعود و آل خلیفه ان‌شاءالله خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: نکته آخر فتوای خاخام‌های یهودی است، خام‌خام‌های یهودی فتوا داده‌اند که مسموم کردن آب فلسطینیان جایز است، لعنت بر این خشونت، لعنت بر این قساوت، لعنت بر این وحشی‌گری، لعنت بر این ادعای پیروی از موسی کلیم‌الله و لعنت بر این دروغگویان که به عنوان مدعیان حقوق بشر نشسته‌اند و خفه‌خون گرفته‌اند.

صدیقی در پایان با انتقاد از اقدام دبیرکل سازمان ملل در خارج کردن نام رژیم آل‌سعود از لیست تروریست‌های کودک‌کش، خاطرنشان کرد: آنان آل‌سعود کودک‌کش را به‌عنوان کودک‌کش معرفی می‌کنند، اما یک روزه با پول رأی‌شان عوض می‌شود و ننگ ابد را در تاریخ به خودشان می‌بندند، سازمان ملل در جایگاهی است که باید از قدرت و اقتدار برخوردار باشد، این نهایت ذلت، پستی، خواری، بدبختی، بی‌هویتی و بی‌مبنایی است که با پول بشود یک امر انسانی را زیرپا لگدمال و آل‌سعود را از لیست تروریست‌های کودک‌کش خارج کرد و در برابر چنین فتوایی باز هم سکوت کرد.