۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

فرانسه و همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا

یک نماینده فرانسوی پارلمان اروپا تأکید کرد، هم‌اکنون که مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند، زمان آن رسیده تا همه‌پرسی مشابهی نیز برای ماندن و یا رفتن از اتحادیه اروپایی در فرانسه برگزار شود.
کد خبر : ۳۰۷۱۱۸
صراط: یک عضو فرانسوی پارلمان اروپا امروز جمعه اعلام کرد، تصمیم مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا ضرورت برگزاری همه‌پرسی مشابهی در فرانسه را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، «ژان لوک شافهوزر» قانونگذار فرانسوی در اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت:‌ «این مسئله بیش از هر زمان دیگری موضوع ضرورت برگزاری همه‌پرسی درباره ماندن فرانسه در اتحادیه اروپا را مطرح می‌کند.»

وی افزود: «این فرصت بزرگی است که اروپا را بر مبنایی جدید پایه‌ریزی کنیم و از نو بسازیم و این مبنای جدید، اروپای ملت‌ها خواهد بود، اروپای آزادی و اروپای همکاری.»

شافهوزر در ادامه گفت: «به اعتقاد من خروج از اتحادیه اروپا به معنای پایان اروپا نیست. این مسئله پایانی برای نهادهایی است که می‌خواهند همیشه قدرت برتر باشند.»

همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه (دیروز)‌ برگزار و شمارش آراء از ساعت 10 شب آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه یافت.

در پایان شمارش آرا، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد.