۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

مرگ یک دانش‌آموز با برق‌گرفتگی در پارک

دانش آموز 15 ساله که در مراسم فرهنگی و مذهبی پارک امت مشهد شرکت کرده بود به دلیل نقص در سیستم برق کشی محل برگزاری مراسم، دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
کد خبر : ۳۰۷۱۶۱
صراط: خراسان نوشت: دانش آموز 15 ساله که در مراسم فرهنگی و مذهبی پارک امت مشهد شرکت کرده بود به دلیل نقص در سیستم برق کشی محل برگزاری مراسم، دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

 این حادثه نیمه شب پنجشنبه گذشته هنگامی رخ داد که مسئولان شهری در حال اجرای برنامه های فرهنگی در پارک امت واقع در منطقه طلاب مشهد بودند در این لحظه دست پسر 15 ساله به حفاظ فلزی برخورد کرد که در محل برگزاری مراسم نصب شده بود و ناگهان چند متر آن طرفتر پرت شد.

وقتی بررسی های اولیه نشان داد که حفاظ مذکور برق دار شده است بلافاصله شهروندان با اورژانس 115 تماس گرفتند اما زمانی اورژانس پیکر این نوجوان را به مرکز درمانی منتقل کرد که وی بر اثر عوارض ناشی از برق گرفتگی جان خود را از دست داده بود.

با مرگ این دانش آموز، ماموران کلانتری طبرسی جنوبی در محل وقوع حادثه حضور یافتند و بدین ترتیب تحقیقات با صدور دستور قضایی از سوی قاضی ویژه قتل عمد در این باره آغاز و جسد قربانی این حادثه تلخ به پزشکی قانونی منتقل شد.

قاضی سید جواد حسینی درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: تحقیقات مقدماتی نشان می دهد که به دلیل نقص در سیستم برق کشی چند بار «فیوز» برق عمل کرده و برق قطع شده است ولی در این حال فردی «فیوز» را از مدار خارج کرده تا برق یکسره شود که در این زمان حفاظ فلزی نیز برق دار شده است.

قاضی ویژه قتل عمد افزود: اگرچه برخی از گزارش های موجود از تاخیر اورژانس برای رسیدن به محل حادثه نیز حکایت می کند اما همه این موارد و گزارش های مقدماتی باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.وی تصریح کرد: با صدور دستورات قضایی کارشناسان و متخصصان رشته برق درحال بررسی موضوع هستند تا علت اصلی وقوع این حادثه تاسف بار مشخص شود.

وی در عین حال با تاکید بر این که با عاملان قصور و سهل انگاری در این حادثه برخورد قاطعی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: طبق ماده 614 قانون مجازات اسلامی، افرادی که قصور آنان محرز شود به استناد این ماده قانونی و به اتهام بی مبادلاتی وعدم رعایت نظامات دولتی محاکمه خواهند شد.

قاضی شعبه 211 دادسرای عمدی و انقلاب مشهد اضافه کرد: هم اکنون نیز دستور داده شده است تا زمان رفع نقص کامل معایب موجود، مسئولان شهری حق برگزاری مراسم در این مکان را ندارند و برگزاری هر نوع برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز در این پارک تعطیل شده است.