۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

5 ایرانی در ترکیه دستگیر شدند

پنج شهروند ایرانی به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی و قاچاق کالا در شهرهای وان و ازمیر ترکیه دستگیر شدند.
کد خبر : ۳۰۷۱۶۸
صراط: پنج شهروند ایرانی به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی و قاچاق کالا در شهرهای وان و ازمیر ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه روز شنبه گزارش داد که یک شهروند ایرانی (20 ساله) که قصد داشت با گذرنامه جعلی کشور مجارستان از طریق فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر به لندن سفر کند،دستگیر شد.
این خبرگزاری، نام شهروند ایرانی را فاش نکرده ولی حروف اول نام و نام خانوادگی وی را H.V.S ذکر کرده است.

بنابر این گزارش، وی بعداز دستگیر شدن هویت واقعی خود را که یک شهروند ایرانی به نام H.V.S است به مامورین امنیتی فرودگاه ازمیر اعتراف کرده و گفته است این گذرنامه را در قبال مبلغی پول از استانبول تامین کرده است.
اخیرا پلیس استانبول در عملیاتی دو ایرانی را به همراه مقادیر زیادی گذرنامه متعلق به کشورهای اروپایی و دستگاه ها و تجهیزات چاپ روادید و مهر های پلاستیکی ویژه استفاده در جعل اسناد را دستگیر و روانه زندان کرده است.

آناتولی در خبر دیگری از شهر 'وان' گزارش داده است، مامورین مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته پلیس 'وان' طی عملیاتی در این استان مرزی ترکیه با ایران، 21 نفر را دستگیر کرده اند که چهار نفر از آنها را شهروندان ایرانی تشکیل می دهد.
این افراد به همراه مقادیر زیادی دارو که می خواستند به خارج از ترکیه صادر کنند، دو هزار و 358 دستگاه تلفن همراه، یک کیلو و 700 گرم شمش طلا و 57 هزار پاکت سیگار قاچاق دستگیر شده اند.

پلیس وان به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه قرار است مقادیر زیادی دارو به طور قاچاق از وان به ایران منتقل شود، این عملیات را شروع کرده و در بازرسی از هتل محل اقامت ایرانیان متوجه شده که این داروها بدون ارائه نسخه از داروخانه های مختلف در شهر شهر وان تامین شده است. ارزش این داروها که از انواع مختلف می باشد بیش از دو میلیون لیرترک معادل تقریبی دو و نیم میلیارد تومان اعلام شده است. در این عملیات 15 نفر از جمله دو ایرانی دستگیر شده اند.

پلیس فرودگاه وان نیز دو ایرانی را که قصد داشتند از وان عازم استانبول شوند، به همراه یک کیلو و 700 گرم طلای شمش قاچاق دستگیر کرده است.
آناتولی می افزاید، دستگیر شدگان به دنبال انجام امور قانونی آزاد شده اند.