۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

برتری لهستان مقابل سوئیس

دیدار تیم های سوییس و لهستان در نخستین دیدار دور حذفی یورو 2016 ،با برتری لهستانی ها در ضربات پنالتی به پایان رسید.
کد خبر : ۳۰۷۲۶۳
صراط: تیم های سوییس و لهستان در نخستین دیدار دور حذفی یورو 2016 ، از ساعت 17:30 و در ورزشگاه گئوفروی گویچارد و به قضاوت مارک کلاتنبرگ انگلیسی به مصاف هم رفتند.

ترکیب لهستان:
 فابیانسکی، پازدان، یدژیک، ماچینسکی، میلیک، لواندوفسکی، کریچوویاک، گروسیکی، گلیک، بلاژیکوسکی، پیژک.

ترکیب سوییس:
سومر، لیختشتینر، سفروویچ، ژاکا، بهرامی، رودریگز، زمائیلی، ممدی، ژورو، شار، شکیری.

لهستان بازی را طوفانی آغاز کرد و در ثانیه ۲۰ میتوانستند به گل برسند. اشتباه مرگبار مدافعان سوئیس در خط دفاعی باعث شد تا توپ جلوی دروازه به مهاجمان لهستان برسد اما میلیک نتوانست دروازه خالی را از روی خط محوطه جریمه باز کند و شوت او به بالای دروازه رفت.

لهستان  که بازی را خوب شروع کرده بود همچنان به حملات خود ادامه داد و با پرسینگ شدید و سرعت دادن به بازی سوییس را تحت فشار قرار داد.

بازی برتر لهستانی ها تا دقیقه ۲۰ ادامه داشت اما سپس بازی آرام شد و به تعادل کشیده شد.

دقیقه ۳۱ لهستانی ها باز هم فرصت عالی برای گلزنی داشتند که این بار نیز شوت گروسیچکی که با پاس در عمق عالی جلوی دروازه سوئیس رسیده بود،  به بالای دروازه رفت.

نخستین موقعیت جدی سوئیس دقیقه ۳۸ رقم خورد که ضربه ژمایلی از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان لهستان با نوک انگشتان فابیانسکی به کرنر رفت.

یک دقیقه بعد لهستان به گل رسید. حمله سریع لهستانی ها روی شروع خوب دروازه بان این تیم  با حرکت و پاس عالی در عرض لواندوفسکی همراه شد ، گروسیسکی توپ را رها کرد تا به بلاژیکوفسکی برسد و او توانست دروازه سومر را برو بریزد و بازی یک بر صفر شد.

در نهایت این نیمه با پیروزی یک گله لهستان به پایان رسید .

در نیمه دوم بازی متعادل آغاز شد و ابتدا سوییسی ها و سپس لهستانی ها حملاتی را انجام دادند.

اما نخستین موقعیت جدی این نیمه را لهستان دقیقه ۵۳ خلق کرد که بازهم بلاژیکوفسکی میتوانست گلزنی کند اما شوت زیبای او را سامر مهار کرد.

سپس سوئیسی ها جلو کشیدند و در صدد جبران گل خورده برآمدند. جدی ترین موقعیت سوییس دقیقه ۷۳ رقم خورد. رودریگز و فابیانسکی یک صحنه زیبا را خلق کردند.  ضربه آزاد دیدنی رودریگز از پشت محوطه جریمه را فابیانسکی از گوشه دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۸ سوییس یک فرصت عالی دیگر را از دست داد و تیر دروازه لهستان به لرزه درامد.

دقیقه ۸۳ سوئیس به گل تساوی رسید. ژردان شقیری یکی از زیباترین گلهای جام را زد و از پشت محوطه جریمه با ضربه قیچی برگردون دروازه فابیانسکی را باز کرد.

در نهایت نیمه دوم نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا بازی به وقتهای اضافه کشیده شود.

در نیمه نخست وقت های اضافه اتفاق خاصی رخ نداد تا ۱۵ دقیقه دوم تکلیف دو تیم را روشن کند.

در نیمه دوم وقتهای اضافه سوئیس توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشت و سوار بر بازی بود اما لهستان یک فرصت عالی را دقیقه ۱۲۰ از دست داد تا این مسابقه در طول ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی لهستان پنج بر چهار پیروز شد  و به مرحله بعد راه یافت. لیختشتاینر ، شقیری، شار و رودریگز برای سوئیس گلزنی کردند اما پنالتی دوم را ژاکا از دست داد.  برای لهستان نیز لواندوفسکی ، میلیک ، گلیک ، بلژیکوفسکی و کریچوواک گلزنی کردند تا لهستان اولین تیم مرحله کی چهارم نهایی رقابتها شود.

ژردان شقیری بهترین بازیکن دیدار سوئیس برابر لهستان

منبع: باشگاه خبرنگاران