۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
۱۵۰ هزار امضا برای یک طومار

شکاف در انگلیس عمیق‌تر می‌شود/ لندن خواستار استقلال از بریتانیا شد

طوماری که خواستار استقلال لندن از پادشاهی متحد و پیوستن آن به اتحادیه اروپا شده است، تاکنون موفق به جمع آوری بیش از ۱۵۰ هزار امضا شده است.
کد خبر : ۳۰۷۳۷۳
صراط: طوماری که خواستار استقلال لندن از پادشاهی متحد و پیوستن آن به اتحادیه اروپا شده است، تاکنون موفق به جمع آوری بیش از ۱۵۰ هزار امضا شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، پس از اعلام رسمی نتایج همه پرسی اخیر بریتانیا و رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، ساکنان لندن طوماری را برای استقلال از پادشاهی متحد و پیوستن به اتحادیه اروپا آماده کرده اند که این طومار تاکنون بیش از 155 هزار امضا جمع کرده است.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

این طومار از صدیق خان شهردار لندن خواسته است تا استقلال این شهر را اعلام کرده و درخواست عضویت لندن در اتحادیه اروپا را ارائه کند.

شهردار لندن نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید  کرد: این مساله مهم است که لندن یک نظر خاص و نهایی در مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا داشته باشد، همراه با اسکاتلند و ایرلند شمالی.

وی افزود: خارج شدن از یک بازار متحد 500 میلیون نفری با منافع تجارت آزاد، یک اشتباه خواهد بود.