۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
اژه‌ای:

صاحبان فیش‌های نامتعارف قبل از اینکه کسی به سراغشان برود پیش‌‌دستی کنند

محسنی اژه ای در واکنش به حقوق های نامتعارف برخی از مسئولان گفت: خود این مدیران قبل از اینکه کسی به سراغشان برود، اقدام کنند.
کد خبر : ۳۰۷۳۸۳
صراط: محسنی اژه ای در واکنش به حقوق های نامتعارف برخی از مسئولان گفت: خود این مدیران قبل از اینکه کسی به سراغشان برود، اقدام کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم افتتاح ساختمان آمبودزمان با اشاره به وضعیت حساس کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: همه بدخواهان نظام با دستگاه های ریز و درشت خود و با تمام ابزار پیشرفته امروزی برای رصد و بررسی اجزای کشور توجهشان را به ابعاد مختلف نظام معطوف کرده اند.

وی افزود: در گوشه گوشه کشور اقدامات و تصمیمات مراجع را زیر نظر قرار می دهند و زوایای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار داده اند. اگر دیروز نیاز به مراقبت، فکر و اتحاد بود، امروز این نیاز بیشتر از گذشته وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: این مردم جنگ نظامی را تجربه کرده اند. از سوی دیگر فشارهای مختلف فرهنگی را نیز پشت سر گذاشته اند اما درک کرده اند که نظام انقلاب اسلامی طور دیگری است و خدشه ای به آن وارد نمی شود.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه کدام طوفان و تلاطم متلاطم تر از طوفان امروز بدخواهان علیه انقلاب اسلامی است؟ گفت: وضعیت امروز حساس و البته مهم است به همین منظور باید سعی کنیم یک نگاه جامعه گرایانه به تمامی امور و مسائل داشته باشیم و به دنبال این باشیم که همه مسائل را با هم ببینیم.

وی افزود: اگر این جامعه نگری وجود نداشته باشد، شاهد این خواهیم بود که یک جبهه جلو و یک جبهه به عقب می رود و در این ناموزون بودن نمی توانیم به هدف اصلی خود برسیم. به همین منظور باید برنامه هایمان را با هم هماهنگ کنیم.

محسنی اژه ای در خصوص وظایف سازمان بازرسی در هماهنگ کردن دستگاه های مختلف و نظارت بر آنها، گفت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه های بسیار مهم نظارتی است که در سازمان های مختلف از جمله قوه مجریه به تمام معنا می تواند ورود کند. به همین منظور این سازمان نقش مهمی در هماهنگی بین دستگاه ها بر عهده دارد.

برای مبارزه با زمین خواری باید بین دستگاه ها هماهنگی باشد

وی با ذکر مثالی در خصوص ضرورت هماهنگی دستگاه ها در مبارزه با زمین خواری اظهارداشت: به عنوان مثال اگر در رابطه با بحث زمین خواری تک بعدی عمل کنیم و یک لایحه تک بعدی را بنویسیم، این مسئله خروجی خوبی در مبارزه با زمین خواری ندارد. به همین منظور باید یک هماهنگی واحدی بین دستگاه های مختلف وجود داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ریشه برخی از قانون شکنی ها در کشور گفت: یکی از مسائلی که در دوران به اصطلاح سازندگی مطرح شد این بود که اعلام کردند وزارتخانه ها و سازمان ها خودکفا شده و برخی درآمدزایی ها را داشته باشند. حتی این اجازه به برخی از وزارتخانه های حساس اطلاعاتی نیز داده شد. به همین منظور برخی از قانون شکنی ها از همان دوران نشات گرفت و قبح زیر پا گذاشتن و از کنار قانون گذشتن از همان دوران شروع شد.

محسنی اژه ای در ادامه و با اشاره به فیش های حقوقی چند ده میلیونی برخی از مدیران گفت: در دوران اوایل انقلاب شاهد این بودیم که نیروهای تماماً ارزشی روی کار بودند که برای دنیا و پست دنیوی انجام وظیفه نمی کردند اما در حال حاضر شاهد برخی از پرداختها و تخلفات هستیم.

وی افزود: گاهی تصمیم گیری ها در رابطه با پرداخت حقوق ها در اختیار خود مجمع ها قرار گرفت و از سویی تصمیم ها به هیات امنا واگذار شد. البته نمی خواهیم بگوییم که اندیشه سوء و شیطانی وجود داشت اما ممکن است سلیقه ای رفتار شود.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت جامع نگری در رابطه با مسائل مختلف گفت: بدون ملاحظه جنبه های دیگر و بدون جامع نگری مقرراتی نوشته شد و تصمیم گیری ها در اختیار خود افراد قرار داده شد.

محسنی اژه ای در ادامه و با اشاره به فیش ۵۷ میلیونی حقوق یکی از مدیران گفت: کسی که ماهانه ۵۷ میلیون تومان درآمد و وام ۳۰۰ میلیون تومانی می گیرد، در واقع در درجه اول ضرر این ماجرا به خود و خانواده اش باز می گردد. چرا که فرزندان این افراد در ثروت و مکنت غرق شده و دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی با انتقاد از نبودن دید جامع نگرانه به امور گفت: متاسفانه جامع نگری ها صورت نگرفت و شاهد به وجود آمدن اختلافات طبقاتی و مشکلاتی بودیم.

وی ادامه داد: در حالی صحبت از فیش های نجومی مطرح است که دیروز نامه ای از سوی یک جانبار مبنی بر تقاضای قرض الحسنه ۲۰۰ هزار تومانی به بنده داده شد. فارغ از صحیح یا غلط بودن محتوای این نامه باید بگویم که افراد این چنینی با نمونه های حادتر در جامعه کم نیستند.

معاون اول قوه قضائیه با خطاب به مدیران دریافت کننده پرداخت های نامتعارف گفت: خود این مدیران بدون اینکه کسی به سراغشان برود خودشان اقدام کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در پایان و با تاکید بر ضرورت به روز رسانی گزارش های بازرسی کل کشور گفت: این سازمان وقتی می تواند به درستی عمل کند که مستقل رفتار کند.