۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

ورود دو جنسیتی ها به ارتش آمریکا

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، تصمیم تازه را تائيد کرده اما جزئیات آن را ذکر نکرده است. طبق مقررات کنونی، ورود افراد تراجنسیتی که وضعیت آنها محرز شده باشد، به صفوف ارتش ممنوع است.
کد خبر : ۳۰۷۳۸۸
صراط: ارتش آمریکا قصد دارد از این پس افراد تراجنسیتی (دوجنسیتی) را در صفوف خود بپذیرد. چندی پیش ورود به ارتش برای افراد همجنس‌گرا آزاد شد. تابوهای جنسی رفته رفته در آمریکا شکسته می‌شوند.

به گزارش رسانه‌های جمعی ارتش آمریکا قصد دارد از آغاز ماه آینده ممنوعیت ورود افراد تراجنسیتی را به ارتش لغو کند.

به گفته "نیویورک تایمز" از روز اول ژوئيه ورود افراد تراجنسیتی به ارتش آمریکا آزاد می‌شود. بنا به این خبر اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، به نیروهای مسلح یک سال وقت می‌دهد تا در جهت لغو ممنوعیت سرباز شدن افراد تراجنسیتی گام بردارند.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، تصمیم تازه را تائيد کرده اما جزئیات آن را ذکر نکرده است. طبق مقررات کنونی، ورود افراد تراجنسیتی که وضعیت آنها محرز شده باشد، به صفوف ارتش ممنوع است.

ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۱ ورود افراد همجنس‌گرا را به ارتش بلامانع دانست. در ماه مه امسال اریک فانینگ، که افسری همجنس‌گراست، در ارتش ایالات متحده به فرماندهی رسید.

در آلمان با این که وزارت دفاع در سال ۱۹۸۴ گفته بود "صرف تمایل به همجنس فرد را از خدمت معاف نمی‌کند" اما مردان همجنس‌گرا عملا تا سال ۲۰۰۰ نمی‌توانستند به طور حرفه‌ای به خدمت ارتش در آیند، و چنانچه تمایل همجنس‌گرایی آنها آشکار می‌شد، از تصدی مقام‌های فرماندهی محروم می‌شدند.

به دنبال رشته‌ای از شکایت‌ها، وزارت دفاع آلمان پس از ۱۶ سال قانون یادشده را تغییر داد. وزارت مربوطه با انتشار بیانیه‌ای رواداری بیشتری را در برابر همجنس‌گرایان و همچنین افراد تراجنسیتی خواستار شد.

جامعه آمریکا رفته رفته دید بازتری نسبت به همجنس‌گرایان پیدا می‌کند. در همین راستا، باراک اوباما یک بار شبانه‌ی متعلق به همجنس‌گرایان در نیویورک را یادمانی در همبستگی با همجنس‌گرایان دانست.

کاخ سفید روز جمعه (۲۴ ژوئن) در اطلاعیه‌ای بار معروف "استون‌وال این" و محله پیرامون آن را جایگاهی برای تأمل درباره تاریخ افراد همجنس‌گرا و تراجنسیتی آمریکا دانست.

در ژوئن ۱۹۶۹ پلیس آمریکا به بار یادشده که پاتوق همجنس‌گرایان بود، حمله کرد و محدودیت‌های زیادی برای مراجعان به بار ایجاد کرد.

هنگامی که مأموران یک زن همجنس‌خواه را به باد کتک گرفتند، زدوخورد خشونت‌آمیزی میان پلیس و فعالان مدافع حقوق همجنس‌گرایان در گرفت.

با وجود تضییقات فراوان، بار "استون‌وال این" در سال‌های بعد به نماد مبارزه‌ی همجنس‌گرایان در راه احراز حرمت انسانی و حقوق برابر بدل شد. با وجود این، تبعیض نسبت به همجنس‌گرایان همچنان باقی است و حمله‌ای که اخیرا در اورلاندو پیش آمد و به بهای جان ۴۹ نفر تمام شد، تنها گوشه‌ای از این وضعیت ناگوار است.