۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

پاسخ شنیدنی رهبرانقلاب به هتاکی علیه شهید بهشتی

آیت‏ الله خامنه‎ای در آستانه سالگرد فاجعه دلخراش هفتم تير، ظهر ۶ تیر ۱۳۶۲ در يك مصاحبه مطبوعاتى، خاطره‎ای شنیده‎نشده از شهید بهشتی را بیان کردند: از اول انقلاب دشمنان، اعم از دشمنان التقاطى همچون منافقين و گروه‏های گوناگون ديگر كه همه‏ شان زير اين نام می‎توانند جمع بشوند، از شهيد بهشتى ضربه ديده بودند.
کد خبر : ۳۰۷۴۳۴
صراط: آیت‏ الله خامنه‎ای در آستانه سالگرد فاجعه دلخراش هفتم تير، ظهر ۶ تیر ۱۳۶۲ در يك مصاحبه مطبوعاتى، خاطره‎ای شنیده‎نشده از شهید بهشتی را بیان کردند: از اول انقلاب دشمنان، اعم از دشمنان التقاطى همچون منافقين و گروه‏های گوناگون ديگر كه همه‏ شان زير اين نام می‎توانند جمع بشوند، از شهيد بهشتى ضربه ديده بودند. به همين دليل، ایشان جزو اولين كسانى بود كه مورد تهاجم دشمنان قرار گرفت. اما ديگران بعضى ديرتر و بعضى حتى تا آخر هم مورد تهاجم قرار نگرفتند.

به گزارش قدس آنلاین، در اين رابطه، من به ياد دارم كه روز اول پيروزى انقلاب و شايد هم پيش از 22 بهمن بود كه شخصى كه الان خباثت و عناد او نسبت به جمهورى اسلامى آشكار و حركت موذيانه‏اش معلوم شده، در مدرسه رفاه به من رسيد و گفت: فلانى! شما يك شخص محبوبى هستيد و همه شما را قبول دارند ولى با اين بهشتى كه می‎نشينى وجهه‏ات خراب می‎شود.

من به او گفتم که چون دوستى با آقاى بهشتى برايم موجب افتخار است، بگذار آن كسانى كه با بهشتى بد هستند، با من هم خوب نباشند. لذا او با يأس و ناراحتى از من جدا شد و رفت. «کیهان، 7 تیر 1362، صفحه 22»

 سر و صداها علیه شهید بهشتی از چه روزی شروع شد؟

آیت‎الله خامنه‏ای در باره شهید آیت‏الله بهشتی می‎گویند: به نظر من اولین کسی که صریحاً در مقابل تخطی از خط امام(ره) و اسلام واقعی و انحراف از اسلام فقاهت و تعبداظهار نظر کرد و ایستاد و به‏طور قاطع آن انحراف‎ها را رد کرد، شهید بهشتی بود.

چند ماهی بیشتر از انقلاب نگذشته بود که شخصی در یک سخنرانی اعلام کرد که اسلام نه مفید است، نه ممکن است و نه ضروری!... مرحوم شهید بهشتی در مقابل این حرف که خیلی هم شاید انعکاس نداشت، ایستاد.

ایشان در این باره سخنرانی کرد، این ادعا را شکافت و ثابت کرد که نه خیر! [اسلام] هم مفید است و هم ضروری است و هم پیاده‏کردن آن ممکن است.

از همان روزها بود که علیه مرحوم شهید بهشتی غوغاها و سر و صداها و شایعه‌ها شروع شد.

«رک :کتاب «به آسمان نگاه کن»، خاطرات آیت‎الله خامنه‎ای از شهیدان انقلاب و دفاع‏ مقدس»برای آمریکا جای خالی نداریم.