۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

چرا برق‌نورد به سینما نمی‌رود؟!

برق نورد معتقد است اگر آثار تولیدی در سینما تکراری شود، حضور مخاطبان در سالن ها دم دستی خواهد شد.
کد خبر : ۳۰۷۴۵۳
صراط: هومن برق نورد بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که با توجه به فراوانی ساخت فیلم‌های کمدی و تکرار این موضوع چه ضربه‌ای به سینما وارد می‌شود گفت: از کسی این سوال را می‌پرسید که سینما نمی‌رود و به خاطر ترافیک و برخی مسائل، خانه را بهتر از هرجای دیگری برای دیدن فیلم می‌داند. پس در مورد سوال شما نمی‌توانم صحبت کنم؛ چون شناخت کافی ندارم و به یکباره حرف اشتباهی می زنم که خوب نیست.

وی افزود: البته در کل می‌توان گفت اگر نتیجه ساخت بیش از حد فیلم‌های کمدی به سمت لودگی هم نرود با تکرار این قضیه بیننده کمتر به سمت سینما می رود و حضورشان سطحی و دم دستی خواهد شد. از طرفی شادی آنها کوتاه مدت می‌شود. این است که خود من نیز تمایل به تکرار ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که کارگردان‌ها با وجود بودن بازیگران مستعد در تئاتر کمتر دست به ریسک می‌زنند و از آنها استفاده می‌کنند و مخاطب بیشتر شاهد تکرار بازیگران در سینماست اظهار داشت: البته چند سالی است که این جریان رو به بهبودی است و کارگردان های جوان از بازیگران تئاتر استفاده می‌کنند. همچنین کارگردان های قدیمی هم که در لیست بیننده های تئاتر بودند، از افراد مستعد این حوزه استفاده می‌کنند.

این بازیگر افزود: با وجود اینکه فضا بهتر شده اما کماکان شاهد تکرار نقش اول در فیلم های سینمایی هستیم که این موضوع به بحث فروش و اقتصاد در سینما و جذب مخاطب ربط پیدا می‌کند.

وی درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: مشغول تمرین تئاتری با نام «عاشقیت» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان هستم که فکر می‌کنم برای اواخر تیر آماده شود و روی صحنه برود.

وی اضافه کرد: اشکان خطیبی، بهنوش طباطبایی و رضا یزدانی از دیگر بازیگران این تئاتر هستند.

برق نورد در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص علت همکاری با رحمانیان در «عاشقیت» خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست عضو گروه رحمانیان هستیم و از طرفی با نوع کار و قلم او به خوبی آشنایی داریم. به این جهت همکاری ما به بهترین نحو شکل می‌گیرد. اگر در تئاتری از رحمانیان هم حضور نداشته باشیم، به علت بازی در فیلم و یا سریال است.
نظرات بینندگان
سبحان شاهمرادی اصولگرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
۴
۱
صداو سیما مردمی تر از سینما است و کارهایش اغلب مناسبتر از سینما است