۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کمی معرفت جای دوری نمی‌رود

حمله پیشکسوت قرمزها به 2 پرسپولیسی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به دلیل ترافیک بازیکن در پرسپولیس قول می‌دهم اگر یک بازیکن بیرون از ترکیب قرار بگیرد در تیم کودتا خواهد کرد.
کد خبر : ۳۰۷۵۰۷
صراط: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: به دلیل ترافیک بازیکن در پرسپولیس قول می‌دهم اگر یک بازیکن بیرون از ترکیب قرار بگیرد در تیم کودتا خواهد کرد.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اخباری که مبنی بر مذاکره رامین رضائیان و مهدی طارمی با تیم‌های ترکیه‌ای به گوش می‌رسد و از آنجا که باشگاه پرسپولیس منتظر این 2 بازیکن است، گفت:‌ به نظرم رامین رضائیان در روند مثبت فصل گذشته پرسپولیس تاثیر پررنگی داشت اما خواهش من از مدیران باشگاه این است که بازیکنانی جذب پرسپولیس شوند که به پیراهن این تیم تعصب و عرق داشته باشند. رضائیان شاید بتواند در لالیگا هم فوتبال بازی کند اما او یادش باشد که از راه‌آهن به پرسپولیس رسید و سپس این همه محبوب شد اما باید هوای دل هواداران را داشته باشد. به نظرم هیأت مدیره باشگاه و مدیران آن باید بازیکنانی را جذب پرسپولیس کنند که حداقل 5 سال پیراهن این تیم را به تن کنند. قبول دارم که لیگ ما در سطح لیگ‌های اروپایی نیست اما به عنوان یک پیشکسوت که 9 سال در این تیم بازی کرده‌ام از این بازیکنان خواهش می‌کنم تعصب بیشتری بر روی پیراهن سرخ داشته باشند. شاید از لحاظ مالی ما به حد این بازیکنان فعلی نرسیم اما دوستان بد نیست کمی هم تعصب را از ما دهه شصتی‌ها یاد بگیرند. جای دوری نمی‌رود که وقتی بازیکنی مثل رضائیان در پرسپولیس جا افتاده کمی هم معرفت از خود نشان دهد.

وی در مورد مهدی طارمی هم افزود: شرایط طارمی هم مثل رامین رضائیان است. او ابتدا که به پرسپولیس آمد نیمکت نشین بود. من با اینکه 56 سال از خدا عمر گرفته‌ام اما هنوز عقلم درست کار می‌کند. همانطور که فردوسی‌پور کی‌روش را در تیم ملی نگه داشت طارمی را هم در تیم ملی فیکس کرد. پدر مهدی طارمی از دوستان قدیمی من است و حتی هر بار که به جنوب کشور می‌رویم کلی با هم فوتبال بازی می‌کنیم. من در لفافه به پدر مهدی گفتم که چه اشکالی دارد پسرش مثل ضیاء عربشاهی، ناصر محمدخانی و ... به پرسپولیس و پیراهن آن تعصب داشته باشد. شاید لیگ یونان اروپایی به حساب بیاید اما باید قبول کرد در سطح فوتبال ایران نیست. طارمی خودش بهتر می‌داند که در فوتبال ایران بهتر و بیشتر دیده می‌شود. شرایط سردار آزمون وعلیرضا جهانبخش متفاوت است چرا که آنها با سن کم به اروپا رفتند. مطمئن باشید اگر روزی طارمی یا هر بازیکن دیگری بخواهد به لیگ آلمان یا ایتالیا برود برای همه ما افتخار خواهد بود اما رفتن به لیگ‌های سطح پایین صورت خوشی ندارد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص روند یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات و اینکه گفته می‌شود استقلال در یارگیری بهتر از پرسپولیس عمل کرده، خاطرنشان کرد: من کاری به یارگیری سایر تیم‌ها ندارم اما از هر لحاظ که حساب کنید پرسپولیس فقط 2 دفاع وسط و یک دروازه‌بان می‌خواست. وحید امیری بازیکن بسیار خوبی است اما او جایی آمده که امید عالیشاه بازی می‌کند. در پست‌های دیگر هم بعضا شاهد هستیم ترافیک بازیکن به وجود آمده و این مسئله احتمال تنش بین بازیکنان را زیاد می‌کند. درست است که پرسپولیس باید در 3 جبهه بجنگد اما هر بازیکنی که به این تیم می‌آید دوست دارد بازی کند. ساسان انصاری بازیکن فوق‌العاده‌ای است ولی این را در نظر داشته باشید که یا باید او بازی کند یا احمد نوراللهی. بازیکنانی باید به پرسپولیس بیایند که حتی اگر ذخیره هم باشند نباید انتظار بازی داشته باشند.

فنونی‌زاده تصریح کرد: به نظرم محسن بنگر باید در پرسپولیس حفظ می‌شد چرا که او مثل بازیکنان دهه شصت جزو فوتبالیست‌های متعصب بود. شما ببینید کسی به جذب سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند ایراد نمی‌گیرد اما وقتی ما در پست هافبک چپ بازیکن داریم چرا باید در همان پست بازیکن بگیریم. به شما قول می‌دهم خود برانکو در چیدن 11 نفر اصلی به مشکل می‌خورد و در این صورت اگر بازیکنی بیرون بنشیند کودتا خواهد کرد. زمان علی پروین شرایط فرق می‌کرد چرا که درست است حدود 20 ستاره در پرسپولیس بودند اما با مدیریت پروین صدای کسی درنمی‌آمد.