۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

واکنش آمریکا به آزادسازی کامل «فلوجه»

آمریکا آزادی فلوجه را به نخست‌وزیر و نیروهای عراقی تبریک و گفت و در عین حال اظهار داشت نیروهای عراقی در این شهر با چالش‌های بزرگی مواجه هستند.
کد خبر : ۳۰۷۶۰۱
صراط: آمریکا آزادی فلوجه را به نخست‌وزیر و نیروهای عراقی تبریک و گفت و در عین حال اظهار داشت نیروهای عراقی در این شهر با چالش‌های بزرگی مواجه هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا از آزادسازی شهر فلوجه، که روز یکشنبه نهایی شد، استقبال کرده و این پیروزی را به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و نیروهای عراقی مشارکت کننده در این عملیات آزادسازی، تبریک گفته است.

براین اساس، «الیزابت کندی ترودو» رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا طی کنفرانسی مطبوعاتی، آزادسازی فلوجه را «گامی مهم به سوی سرکوب کردن کامل گروه تروریستی داعش در عراق» خواند.

ترودو بدون اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده توسط سازمان ملل و دولت عراق در روند ارائه خدمات اساسی به آوارگان، عنوان داشت، ایالات متحده همچنان از اوضاع انسانی شهروندان عراقی، که از نبردها فرار می‌کنند، نگران است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز از پیروزی نیروهای عراقی در آزادسازی کامل فلوجه در غرب بغداد از اشغال تروریسم داعشی استقبال کرد.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون، روز دوشنبه اظهار داشت، بازپس‌گیری فلوجه به «بهبود بخشیدن به امنیت بغداد» کمک خواهد کرد؛ چون این شهر نزدیک‌ترین منطقه برای داعش جهت انجام عملیات در پایتخت عراق محسوب می‌شود و طی هفته‌های اخیر، عناصر این گروه تروریستی از فلوجه برای انجام حملات تروریستی در بغداد، روانه می‌شدند.

وی با اشاره به مین‌گذاری‌های گسترده عناصر داعش در فلوجه، افزود، نیروهای عراقی همچنان با «چالش‌های بزرگی» در این شهر مواجه هستند.

سخنگوی پنتاگون گفت: «گروه داعش از یک‌سال پیش تا کنون هیچ پیشروی استراتژیکی حاصل نکرداسته ، در واقع، آنها (تروریست‌ها) مناطق گسترده‌ای را از دست داده‌اند.»

پس از آزادسازی فلوجه، در حال حاضر نگاه‌ها به «موصل» بزرگ‌ترین شهر در شمال عراق دوخته شده است که پیروزی در آن همچنین هدف مهمی برای ائتلاف جهانی محسوب می‌شود.
برچسب ها: آمریکا فلوجه صراط