۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

حواشی خرید بیمارستان برای کارکنان شهرداری

بررسی لایحه تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران، مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.
کد خبر : ۳۰۷۶۵۲
صراط: بررسی لایحه تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران، مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا؛ بررسی لایحه تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران به ایستگاه دویست‌وهفتادویکمین جلسه علنی شورای شهر تهران رسید که با انتقاد حبیب کاشانی مواجه شد.

وی که نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه است، گفت: ردیف بودجه برای خرید بیمارستان دارای شرایط استاندارد، برای کارمندان شهرداری دیده شده است و لزومی ندارد که این لایحه مجددا بررسی شود.

با مشخص شدن ردیف بودجه تملک و احداث بیمارستان کارکنان شهرداری تهران، این لایحه از دستور کار خارج شد اما از آنجایی که تا پایان جلسه 30 دقیقه زمان باقی مانده بود و و دستوری برای بررسی وجود نداشت، اعضای شورای شهر نظرات خود را در خصوص احداث بیمارستان و چگونگی اداره آن بیان کردند. به گونه‌ای که محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی گفت: شهرداری بدهی زیادی دارد و هنوز رقم آن مشخص نیست و شاید نتوانند احداث این بیمارستان را به سرانجام برسانند.

همچنین محمد حقانی، رییس کمیسیون شورای شهر تهران گفت: کار شهرداری تهران تمیز کردن شهر و بهبود وضعیت ترافیک است و اداره بیمارستان جزو وظایف شهرداری تهران نیست.

رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در مورد بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری باید چند نکته را مدنظر قرار داد گفت: خرید بیمارستان آماده به دلیل ارزش بودجه بالا مقرون به صرفه نیست اما اگر شهرداری بخواهد اسکلت بیمارستانی را بخرد یا از ابتدا بیمارستان را بسازد این مساله قابل قبول است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی گفت: خرید خدمت از یک بیمارستان درجه 1 گران است و وقتی اداره بیمارستان مقرون به صرفه می‌شود که این مساله به بخش خصوصی واگذار شود.

حافظی افزود: بیمارستانی که قرار است احداث شود، جزو منابع شهر تهران و اجازه فروش آن را نخواهیم داد.

همچنین غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ساختمانی که شهرداری تهران می‌خواهد برای ساخت بیمارستان بخرد، مشکلاتی در سهام دارد و مجوزش برای اول انقلاب است، گفت: بیمارستانی که شهرداری قصد خرید آن را دارد، مقرون به صرفه نیست.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز