۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
تیم چک و خنثی در محل حاضر شد

«شیء مشکوک» پرواز تهران مشهد را به تاخیر انداخت/ انتقال هواپیما به بیرون محوطه

«یک شی مشکوک» در داخل یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷، پرواز تهران-مشهد را به تاخیر انداخت.
کد خبر : ۳۰۷۶۷۹
صراط: «یک شی مشکوک» در داخل یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷، پرواز تهران-مشهد را به تاخیر انداخت.

به گزارش تسنیم، صبح امروز پرواز شماره 022 متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان بعد از اتمام پذیرش مسافرین و حرکت به سمت ابتدای باند فرودگاه به منظور پرواز به سمت مشهد مقدس بود که تیم امنیت پرواز هواپیما متوجه وجود یک شی مشکوک در داخل هواپیما می‌شوند و با توجه به ضرورت بررسی امنیتی آن شیء ناشناس، از خلبان درخواست می‌شود که هواپیما جهت بررسی دقیق توسط واحدهای چک و خنثی، به محوطه فرودگاه منتقل شود.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافربری به محوطه پارکینگ منتقل شده و مسافران که تعدادشان به 142 نفر می‌رسید، به سرعت از داخل هواپیما تخلیه می‌شوند و هواپیما بلافاصله پس از تخلیه مسافران، به رمپ شرقی فرودگاه مهرآباد منتقل شده و توسط تیم چک و خنثی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

پس از بررسی تمام بخش‌ها و حتی بارهای موجود در هواپیما و تمام محیط داخلی آن، مشخص می‌شود که مشکلی امنیتی وجود نداشته است و هواپیما مجدداً، مجوز امنیتی برای سوار کردن مسافران را دریافت می‌کند.

این هواپیما که جزو ناوگان هواپیماهای 737 ایران بوده، رجیستر UR-COK دارد و هم‌اکنون در حال سوار کردن مسافران برای عزیمت به مشهد مقدس است.

هوشیاری نهادهای مسئول در برقراری امنیت پرواز برای هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران بارها توسط نهادهای بین‌المللی ستوده شده و حتی برخی کشورها خواستار گذراندن آموزش امنیت پرواز در ایران شده‌اند.