۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

نقش برادر روحانی در انتصاب صاحب فیش نجومی

حسین فریدون از آغاز به کار دولت برادر حواشی زیادی داشته؛ از حضور در جلسات مجلس خبرگان، سان دیدن از رژه نیروهای مسلح دیدار با مصطفی تاج زاده محکوم امنیتی مشهور، حضور در مذاکرات به عنوان مترجم زبان سرخه ای(!) و اکنون نیز پرده برداری از نقش او در انتصاب یکی از صاحبان فیش های نجومی.
کد خبر : ۳۰۷۶۸۳
صراط: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در خصوص گلایه رئیس‌جمهور از سازمان بازرسی و دیگر سازمان‌های نظارتی نسبت به چرایی عدم ورود به ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران پیش از رسانه‌ای شدن این مسئله اظهار داشت: ما پیش از این نیز در بازرسی‌های خود پرونده‌هایی از این تخلفات را تشکیل داده بودیم ولی با توجه به حفظ آبروی افراد اقدام به رسانه‌ای کردن آنها نکردیم.

وی در ادامه در پاسخ گفت: مثلاً در مورد موضوع مدیرعامل بانک رفاه که اخیراً نیز فیش حقوقی وی جنجال‌سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را نیز داشتیم ولی با فشار آقای حسین فریدون و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سؤال که آیا مستقیماً برادر رئیس‌جمهور به شما فشار وارد کرد تا وی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه انتصاب شود، گفت: بله و من امروز هم که وی را در این همایش دیدم به او گفتم که با فشار شما این اتفاق افتاد و ما معتقدیم که هر فردی که مشکل داشته باشد در هر سمتی قرار بگیرد مشکل‌آفرین خواهد بود.

سراج ادامه داد: به نظر شما با توجه به این فشارها چه کار دیگری از قوه قضائیه برمی‌آید؟!

وی در ادامه در پاسخ دیگری در خصوص جزئیات پرونده قبلی مدیرعامل بانک رفاه خاطرنشان کرد: این پرونده در حال حاضر در دادسرا قرار دارد و موضوع آن مربوط به اخذ تسهیلات بسیار کلان است که وی و خانواده‌اش در زمان مسئولیت در بانک ملی دریافت کرده‌ است.

نقش برادر روحانی در انتصاب صاحب فیش نجومی
حسین فریدون در حال هدیه دادن به عروس در مراسم عروسی دو جوان ترخیصی بهزیستی که ماجرای آن در برنامه "ماه عسل" هم مطرح شد. فریدون پدر معنوی عروس و وزیر راه پدر معنوی داماد بودند.

حسین فریدون از آغاز به کار دولت برادر حواشی زیادی داشته؛ ابتدا سمت دقیقی برای وی مشخص نشده نبود اما در جلسات هیات وزیران شرکت می کرد. سپس حضور او در جلسات مجلس خبرگان رهبری که اتفاقی بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی بود حاشیه ساز شد. فریدون در کنار برادرش حتی از رژه نیروهای مسلح سان هم دیده است! او در مذاکرات هسته ای هم شخصا شرکت کرد که عباس عراقچی درباره نقش او در مذاکرات به شوخی گفته بود او مترجم زبان سرخه ای است؛ این شوخی البته نقش "رابط" بودن او میان روحانی و تیم مذاکره کننده را تایید می کرد. فریدون اخیرا با مصطفی تاج زاده محکوم امنیتی مشهور دیدار کرد و پس از افزایش فشارها آن دیدار را اتفاقی خواند(!) و اکنون نیز از نقش او در انتصاب یکی از صاحبان فیش های نجومی پرده برداری شده است.