۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

تروریستی که به آخر خط رسید + تصاویر

کاوه جوانمرد که از فرماندهان ضدانقلاب اشرار مسلح بود توسط رزمندگان سپاه به هلاکت رسید.
کد خبر : ۳۰۷۷۱۲
صراط: سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با اشاره به انهدام گروهک 11 نفره اشرار مسلح وابسته به ضدانقلاب طی عملیات سپاه در کردستان گفت: عملیات تعقیب و درگیری با این گروهک از 3 روز پیش در منطقه سروآباد آغاز و تا ظهر دیروز ادامه داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تاکید کرد: در این عملیات همه 11 نفر این گروهک به هلاکت رسیدند و سلاح، مهمات و اسناد و مدارکی نیز از این گروهک بدست نیروهای ما افتاد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین اعلام کرد: در این درگیری، کاوه جوانمرد که از فرماندهان ضدانقلاب اشرار مسلح بود توسط رزمندگان سپاه به هلاکت رسید.

سردار پاکپور همچنین اعلام کرد که رزمندگان سپاه ضمن اشراف کامل بر کلیه تحرکات تروریست‌های متجاوز پاسخ قاطع و فوری در هر نقطه ای به شرارت های آنها خواهند داد.

این عملیات در ادامه درگیری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) با گروهک‌های ضدانقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد صورت گرفته که طی آن 5 تن از تروریست‌ها از جمله «آرش منبری» و «شورش منبری» از فرماندهان اشرار مسلح نیز به هلاکت رسیده بودند.

در این عملیات 3 نفر از نیروهای بومی سپاه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


کاوه جوانمرد که بود

کاوه جوانمرد که در آبان ماه سال 85 توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ایران در سنندج بازداشت و توسط دادگاه انقلاب اين شهر در دو پرونده جداگانه به اتهام محاربه به تحمل دو سال حبس در تبعيد در زندان مراغه و به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به يک سال زندان محکوم شده بود ، روز سی‌ام آبانماه سال 89 پس از اتمام دوران محکوميت خود از زندان آزاد شد. او در پوشش روزنامه‌نگار به انجام عملیات جاسوسی برای اشرار ضدنظام می‌پرداخت.

شايان ذکر است کاوه جوانمرد همکاری با هفته نامه توقيف شده کرفتو که مطالب کذب علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌کرد را در کارنامه ننگین خود دارد. وی دوران محکوميت سه ساله‌اش را در زندان شهرهای سنندج ، مراغه و همدان سپری نمود.

تروریستی که به آخر خط رسید + تصاویر

جوانمرد قبل از اینکه به اشرار بپیوندد از نوچه‌ها و دستوربگیران تیمور مصطفائی و کاوه بهرامی از اشرار ضد انقلاب در شمال غرب کشور بود. شاید علت رشد سریع او نیز همین ارتباط اولیه با هوارمی‌ها بوده است. به گفته نزدیکان وی؛ جوانمرد به لحاظ شخصیتی به مانند کریم پرویزی، بیش از آنکه فردی چریک یا جنگاور باشد، فردی ترسو، احساساتی، بدون اراده و قدرت تصمیم‌گیری، فانتزی و به شدت تحت تأثیر نظرات دیگران و جوگیر بود و همین باعث به هلاکت رسیدن او شد.

همسر سابقش (آوات) به خاطر همین خصوصیات شخصیتی از وی جدا شد و به ایران بازگشت. آوات معتقد بود نمی‌تواند با فردی دمدمی مزاج که هر لحظه تحت تأثیر یک نفر است و کل زندگی خود را بر این مبنا به بیراهه کشانده است زندگی کند. همسرش معتقد بود وی نه از روی ایدئولوژی، شناخت و عقیده، بلکه از روی نا آگاهی، تحت تأثیر افکار دیگران و جوزدگی به اشرار پیوسته و به لحاظ شخصیتی هیچ سنخیتی با این قبیل کارها نداشته است. وی می‌گفت نمی‌تواند با مردی که قدرت تصمیم‌گیری و نه گفتن به خواسته‌های نامشروع دیگران را ندارد زندگی کند. آوات معتقد بود کاوه باید رمان‌نویس می‌شد تا یک تروریست!!!

البته خود جوانمرد هم به این ویژگی خود پی برده است. می‌دانست که اهل کار مسلحانه نیست. چندین بار نیز خواست که با اشرار تسویه حساب نموده و از آنها جدا شود، اما بزرگترین مانع او همین خصوصیات شخصیتی و عدم توان نه گفتن بود. به محض آنکه تصمیم به جدایی می‌گرفت، عده‌ای از اشرار به وی فشار آورده و مجدد تسلیم می‌شد.

حتی همسر دومش (آژین رزابی) نیز نتوانست او را از دل اشرار بیرون بکشد؛ آژین فرزند تحسین کسی که پناهنده سوئد است و سعی داشت کاوه را نیز به آنجا بکشاند. اما کاوه قدرت نه گفتن به دیگران را نداشت و سرانجام تاوان اقدامات تروریستی و جاهلانه خود را پس داد و به زباله‌دان تاریخ پیوند خورد..

تروریستی که به آخر خط رسید + تصاویر

اما ماجرا آنجایی جالب‌تر می‌شود که پایگاه اطلاع‌رسانی گروهک تروریستی منافقین از کاوه جوانمرد به نام شهید راه وطن یاد کرده است. منافقینی که در 8 سال جنگ تحمیلی علیه نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران شدیدترین جنایات را مرتکب شد، جنایاتی که شاید صدام حسین نیز از انجام آنها واهمه داشت. در هر حال جوانمرد به زباله‌دان تاریخ پیوست و در آن سوی تاریخ منتظر هم‌قطاران تروریست خود خواهد ماند که به یاری خدا به زودی به او ملحق خواهند شد...