۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
بسیج دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد

برگزاری افطاری مختلط مجوز نداشته است

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تقبیح برگزاری افطاری مختلط در این دانشگاه تاکید کرد: عده‌ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند و برگزاری افطاری مختلط طبق قانون مجوز نداشته است.
کد خبر : ۳۰۷۷۱۴
صراط: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای با انتقاد از برگزاری افطاری مختلط در این دانشگاه عنوان کرد: متاسفانه اخیرا اقداماتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اتفاق افتاده است که فضای عطرآگین ماه مبارک رمضان را برای سالکان طریق حق تلخ کرد و برگزاری افطاریهایی به نام تعظیم یک شعار اسلامی که خود نقض غرض  بوده، حرمتهای دیگری را زیر پا گذاشته شده است.

به گزارش تسنیم، در ابتدای این بیانیه آمده است: متاسفانه عده‌ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال ولنگاری فرهنگی هستند و علیرغم اینکه برگزاری افطاری (مراسمات) مختلط طبق قانون مجوز نداشته، اقدام به برگزاری چنین افطاریهای نامناسبی می‌کنند که هیچ تناسبی با فضای معنوی  افطاری ماه رمضان ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از برگزاری چنین افطاریهایی، ریاست دانشگاه در یک اقدام به موقع، تشکلهای دانشجویی را از برگزاری افطاری مختلط منع کردند که بسیج دانشجویی به نوبه خود از ایستادگی ریاست دانشگاه بر چارچوبهای عرفی و دینی تشکر می‌نماید، ولی متاسفانه طالبان هرج و مرج، احترام رئیس دانشگاه را هم پاس نداشته و ایشان را هم فردی به ظاهر مذهبی نامیده‌اند که مانع برگزاری چنین افطاریهای نامناسبی  شده‌اند.

بسیج دانشجویی ضمن ابراز تاسف از لکه‌دار شدن وجهه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشجویان فهیم این دانشگاه که در خلال انتشار چنین تصاویر نامناسبی از محیط دانشگاه صورت گرفت، تلاشی که برخی برای ایجاد ولنگاری فرهنگی در دانشگاه امیرکبیر می‌نمایند را محکوم کرده و از مدیریت دانشگاه درخواست دارد تا به صورت جدی به معضلات فرهنگی دانشگاه رسیدگی شود.