۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
فاطمه افشاریان:

برای دیدار با آقا وارد حوزه شعر شدم

از چهار سال گذشته که متوجه برگزاری دیدار شعرا با امام خامنه‌ای شدم به عشق دیدار حضرت آقا و با توجه به ذوق و علاقه‌ای هم که در حوزه ادبیات داشتم به صورت جدی وارد این حوزه شدم.
کد خبر : ۳۰۷۷۸۲

صراط: فاطمه افشاریان شاعر جوان کشورمان در گفت و گو با تسنیم، با بیان دلیل ورود به حوزه شعر و ادبیات گفت: مهترین دلیل ورود من به این عرصه دیدار با رهبر معظم انقلاب بود و این دیدار را همیشه به‌عنوان یکی از آروزهایم در ذهن داشتم.

افشاریان در ادامه گفت: از چهار سال گذشته که متوجه برگزاری چنین دیداری شدم به عشق دیدار حضرت آقا و با توجه به ذوق و علاقه‌ای هم که در حوزه ادبیات داشتم به صورت جدی وارد این حوزه شدم. پدرم جانباز شیمایی بود و همیشه دوست داشت به دیدار ایشان برود اما نتوانستند و به شهادت رسیدند و من توانستم آرزوی پدرم را برآورده کنم.

برای دیدار با آقا وارد حوزه شعر شدم

این شاعرجوان با اشاره به تأثیرات دیدار شاعران با رهبر انقلاب گفت: این دیدار می تواند انگیزه شاعران را به خصوص شاعران جوان را بالا ببرد و با توجه به رهنمودها و نگاه کارشناسانه رهبر انقلاب به شعر می‌تواند کمک خوبی به شعرا کند تا بتوانند بهتر و پویاتر عمل کنند.

افشاریان باتوجه به ورود به حوزه شعر آیینی گفت:  باتوجه به علاقه و اعتقادات درونی‌ام وارد این حوزه شدم تا بتوانم در این حوزه خدمتی به حوزه معارف اسلامی وفکری کنم. معتقدم باید به حوزه شعر آیینی توجه بیشتری شود تا بتوان معارف اهل بیت و مبانی اسلامی را بیشتر ترویج دهیم. امیدوارم ما شاعران جوان در آینده بتوانیم در این حوزه بهتر و مفیدتر کار کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون موضع داشتن شاعر در تمامی حوزه‌ها گفت: من قبل از دیدار با حضرت آقا و شنیدن بیانات ایشان کمتر در اشعارم موضع گیری داشتم ولی پس از شنیدن سخنان ایشان در این چند روزه سعی کردم در اشعارم این موضع گیری را لحاظ کنم و فکر میکنم این را باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار بدهم.

این شاعر جوان با اشاره به فعالیت شاعران در فضای مجازی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ملاک شعر خوب نمی تواند میزان لایک افراد عزیز و عادی کشورمان باشد.ملاک شعر خوب تایید و نظرات افراد متخصص این حوزه است.

وی ادامه داد: فعالیت در این حوزه نمی تواند در معرفی شاعر کافی باشد و یکی از آسیب‌های این فضا این است که نمی توان به راحتی فرق میان شاعر و متشاعر را تشخیص داد. آسیب دیگری که در این فضا وجود دارد این است که محتوا و نام شاعر در بیشتر مواقع گم می‌شود.

این شاعر آیینی در خصوص لزوم برگزاری محافل ادبی برای شاعران جوان گفت: باید کنگره‌ها و محفل‌های ادبی بیشتری در سطح کشور برگزار شود.البته این محفل‌ها به نوعی در حال برگزاری است ولی در بعضی اوقات کیفیت این محافل خیلی پایین تر از سطح و جریان شعر کشور است.باید این جلسات با کیفیت خوب و در سطح بالا برگزار شود تا شاعران جوان بتوانند ضعف های خود را شناسایی کنند و همچنین بتوانند خود و شعرشان را به جامعه معرفی کنند.

وی با توجه به حمایت‌‌های نهادها در حوزه ادبیات و شعر گفت: در حال حاضر مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری به همت آقای علیرضا قزوه در حال فعالیت هستند و توانسته‌اند به خوبی در جهت رشد و حمایت شاعران جوان  قدم بردارند.البته با نهادها و سازمانهای مرتبط دیگری هم به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

افشاریان در پایان با اشاره به چاپ اولین کتاب خود در آینده گفت :امیدورام بتوانم امسال با مشورت بزرگان و اساتید اولین کتاب خود را به چاپ برسانم.