۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

ماجرای جریمه 4000 تومانی در قبوض برق

طبق مصوبه وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع برق، در صورتی که مشترکان در زمان مقرر 15 تا 20 روز مبلغ قبض برق خود را پرداخت نکنند، مشمول هزینه‌ خواهند شد.
کد خبر : ۳۰۷۷۹۲
صراط: طبق مصوبه وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع برق، در صورتی که مشترکان در زمان مقرر 15 تا 20 روز مبلغ قبض برق خود را پرداخت نکنند، مشمول هزینه‌ خواهند شد.

محمدرضا حقی‌فام - معاون هماهنگی توزیع برق توانیر- در این باره به ایسنا گفت: زمانی که مشترکان اقدام به پرداخت قبض برق نکنند، شرکت‌ توزیع با صدور اخطاریه‌ای از قطع برق آنها جلوگیری می‌کند.

به گفته وی یکی از کارهایی که شرکت‌ توزیع می‌تواند در برخورد با این مساله انجام دهد، قطع برق مشترک است، اما با توجه به این‌که این مساله می‌تواند تبعات اجتماعی زیادی را در پی داشته باشد از انجام این کار صرفنظر می‌کنند.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با بیان این که شرکت‌ توزیع برق همچون مخابرات نمی‌تواند از اقداماتی همچون یک طرفه شدن شبکه استفاده کند، ادامه داد: بهترین گزینه ارسال یک اخطاریه با مضمون حفظ حقوق ملی است.

حقی‌فام اظهار کرد: وزیر نیرو تعرفه مشخصی را برای این اخطاریه به مبلغ 4400 تومان به شرکت‌های توزیع اعلام کرده است؛ به‌طوری که به ازای هر اخطار این مبلغ در قبض جداگانه‌ای از مشترک گرفته شود. این در صورتی است که مشترک می‌تواند تنها با پرداخت بدهی خود در قبض اول برق خود را وصل کند و شرکت‌های توزیع نیز مجاز به دریافت این مبلغ نیستند.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر با بیان این‌که اگر مشترک در ماه بعد نیز در پرداخت قبض خود دچار تاخیر شود، مجددا جریمه 4000 تومانی در حساب فرد انباشته می‌شود، گفت: در واقع این بار مشترک قبضی جداگانه با مبلغ 8000 تومان دریافت خواهد کرد.

به گفته حقی‌فام اگر مشترک زمانی بخواهد انشعاب خود را تغییر بدهد باید ابتدا بدهی‌های انباشته خود را در شرکت توزیع پرداخت کند. به‌طور مثال اگر بخواهد برق 25 آمپر خود را به 32 آمپر ارتقاء دهد، لازم است رقمی را که در قبوض اخطاریه اعلام شده بود به طور کامل پرداخت کند.

وی با اشاره به اقداماتی که قرار است برای حل این مساله انجام شود، بیان کرد: وزارت نیرو قصد دارد قبض‌های مشترکان را از حالت چاپی خارج و به صورت الکترونیک به مردم ارائه دهد که در آن زمان دیگر این مبلغ از مشترکان اخذ نخواهد شد.
برچسب ها: جریمه قبض برق صراط