۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
ماجرا چیست؟

تعریف و تمجید مشکوک جان کری از نقش ایران در مبارزه با داعش! / دفاع از ادامه تماس‌های مستقیم با ظریف

جان کری وزیر خارجه آمریکا با اذعان به نقش مفید ایران در مبارزه با داعش در عراق، گفت ارتباط مستقیم وزرای خارجه ایران و آمریکا به حل بحران‌های جهانی کمک می‌کند.
کد خبر : ۳۰۷۷۹۴

صراط: جان کری وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت حضور ایران در عراق، در مبارزه با داعش «مفید» بوده است. 

به گزارش فارس و به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، وی این صحبت را در جشنواره ایده‌های «آسپن» و در پاسخ به این سوال که آیا نقش ایران «مفید بوده یا مخرب» مطرح کرده است.

کری گفته است: «ببینید، همانطور که همه می‌دانند ما با ایران چالش‌هایی داشته‌ایم و داریم روی آن چالش‌ها کار می‌کنیم. اما می‌توانم به شمار بگویم که ایران در عراق به انحا مشخصی مفید بوده است. آن‌ها به وضوح بر داعش متمرکز هستند. به همین خاطر قطعا منفعت مشترکی داریم.»

وی با اشاره به برقرار شدن تماس مستقیم میان وزرای خارجه آمریکا و ایران، گفت این امر به تسهیل حل بحران‌های جهانی کمک می‌کند. 

روز سه‌شنبه، «برت مک‌گورک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف هم نقش نیروی بسیج مردمی عراق را مفید خوانده و گفته بود اغلب این نیروها تحت فرمان ارتش و دولت فعالیت می‌کنند.

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
۱۴
۹
خوب تا چند سال قبل اینا تو عراق کشته میشدن و میلیاردهادلار هزینه میکردن الان ایران داره این کارو میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر در سوریه و عراق برای مبارزه با داعش هزینه نمی کردیم الآن در تهران و سایر شهرها مشغول مبارزه با داعش بودیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
امریکا 4 تریلیارد دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده اما سیاست هایش با شکست مواجه شده اما ایران با هزینه های کمی پیروزی های بزرگی بدست آورده است.