۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

افزایش آمار قتل و جنایت در ریو

با نزدیک شدن به المپیک ریودوژانیرو، این شهر بیش از گذشته شاهد قتل و جنایت است.
کد خبر : ۳۰۷۸۰۹
صراط: با نزدیک شدن به المپیک ریودوژانیرو، این شهر بیش از گذشته شاهد قتل و جنایت است.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از آس، در حالی که بیشتر از یک ماه به المپیک ریو باقی‌ مانده، این شهر هنوز با مشکلات زیادی روبرو است. به تازگی آماری از کشته‌شدگان ریو منتشر شده که نگران کننده است. طبق آمار منتشر شده از سازمان عفو بین‌الملل، در 24 روزی که از ماه ژوئیه گذشته، 23 نفر به قتل رسیدند.

رناتا ندر، مشاور حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل در این‌باره گفت: در 10 سال اخیر، ریو میزبان سه تورنمنت بزرگ ورزشی بوده است و هر بار که این رقابت‌ها برگزار شد، شاهد افزایش قتل در این شهر بودیم.

در سال 2007، ریو میزبان بازی‌های قاره آمریکا بود که آمار قتل، 20 درصد افزایش پیدا کرد و هزار و 330 نفر در آن سال جان خود را از دست دادند. در سال‌های بعد از آن، این آمار کاهش یافت اما در سال 2014،  نرخ آن دوباره افزایش پیدا کرده است. برزیل در آن سال میزبان بزرگترین رقابت جهانی در فوتبال یعنی جام جهانی بود.

آما قتل و جنایت در سال جاری نیز سائوپائولو، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی این آمار افزایش 80 درصدی داشته است. مشاور حقوق بشر در این مورد هم گفت: در آوریل سال جاری، منابع ما از قتل یازده نفر خبر دادند اما در آمار رسمی، این تعداد 35 نفر بود. مسئولان باید آمار ماه می و ژوئیه را به زودی منتشر کنند اما در این کار تعلل کردند. فکر می‌کنیم تعلل آنها به خاطر افزایش تعداد قتل است.
برچسب ها: قتل جنایت ریو صراط