۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

عذرخواهی کامرون از نتیجه همه‌پرسی

در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که از روز گذشته آغاز شده صدر اعظم آلمان امیدی برای بازگشت انگلیس ارزیابی نکرده و کامرون نیز ضمن ابراز اینکه از دادن اجازه برای برگزاری این همه پرسی پشیمان نیست درباره نتیجه آن عذرخواهی کرد.
کد خبر : ۳۰۷۸۴۱
صراط: در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که از روز گذشته آغاز شده صدر اعظم آلمان امیدی برای بازگشت انگلیس ارزیابی نکرده و کامرون نیز ضمن ابراز اینکه از دادن اجازه برای برگزاری این همه پرسی پشیمان نیست درباره نتیجه آن عذرخواهی کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، بعد از اولین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امیدها در این باره را کاهش داد که بتوان تصمیم انگلیس برای خروج را تصحیح کرد.

وی در این باره گفت: من می خواهم صادقانه بگویم که هیچ راه بازگشتی برای انگلیس به اتحادیه اروپا نمی بینم.

مرکل که بعد از یک گفتگوی سران 27 عضو اتحادیه اروپا با نخست وزیر انگلیس سخن می گفت، نتیجه همه پرسی انگلیس را غم انگیز و در عین حال یک واقعیت دانسته و تاکید کرد که انتظار دارد انگلیس حالا درخواست خروج از این اتحادیه را بر اساس ماده 50 معاهده اتحادیه اروپا ارائه دهد حتی اگر نقطه زمانی برای آن ثبت نشده است. اکنون زمان افکار پوچ و واهی نیست بلکه زمان نگاه به واقعیت است.

دیگر شرکای آلمان در اتحادیه اروپا نیز از نخست وزیر انگلیس خواستند هر چه سریع تر درباره اقدامات بعدی شفافیت ایجاد کند.

رئیس کیسیون اتحادیه اروپا: زمان زیادی برای فکر کردن نداریم

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: ما ماه ها زمان نداریم که فکر کنیم. قبل از اینکه دولت انگلیس درخواست خروج خود را رسما به بروکسل ارائه ندهد هیچ گونه مذاکرتی در این باره وجود نخواهد داشت.

کامرون نیز نتیجه گیری مثبتی از اولین روز بحث ها در نشست بروکسل کرده و آن را به عنوان دیداری مثبت، سازنده، آرام و هدفمند ارزیابی کرد.

عذرخواهی کامرون درباره نتایج همه پرسی انگلیس

وی همچنین درباره نتیجه همه پرسی خروج از انگلیس عذرخواهی کرد. وی در عین حال تاکید کرد از اینکه اجازه همه پرسی را داده است پشیمان نیست اما با این حال نتیجه این همه پرسی را تاسف بار خوانده و گفت: حالا وی بیشتر درباره مناسبات آینده کشورش با اتحادیه اروپا نگران است.

رئیس شورای اروپایی: اتحادیه اروپا می خواهد جزئیات تصمیمات انگلیس را بداند

دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی که ریاست این نشست را بر عهده داشت نیز گفت: سران اتحادیه اروپا می خواهند جزئیاتی درباره تصمیمات دولت انگلیس را بدانند.

کامرون این مسئله را شفاف کرد که تصمیمات درباره درخواست خروج از اتحادیه اروپا باید توسط رهبری جدید در انگلیس گرفته شود.

هشدار بانک مرکزی اروپا درباره عواقب اقتصادی خروج انگلیس

در این میان رئیس بانک مرکزی اروپا نیز درباره عواقب اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده است.

امروز (چهار شنبه)  نیز سران کشورهای اروپایی برای اولین بار نشستی را بدون لندن برگزار می کنند. در ماه سپتامبر نیز نشست دیگری درباره آینده اروپا برگزار خواهد شد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز