۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

بازیگر معروف نقاشی‌هایش را حراج می‌کند

«جانی دپ» مجموعه‌ای از نقاشی‌های «ژان میشل باسکیت» خود را در یک حراجی عرضه می‌کند.
کد خبر : ۳۰۷۸۴۲
صراط: «جانی دپ» مجموعه‌ای از نقاشی‌های «ژان میشل باسکیت» خود را در یک حراجی عرضه می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «جانی دپ» هشت نقاشی از «ژان میشل باسکیت» ـ هنرمند سرشناس آمریکایی ـ را که طی ۲۵ سال جمع‌آوری کرده بود، به حراج می‌گذارد.

شعبه لندن «کریستی» این تابلوها را تا پایان ماه جاری میلادی عرضه می‌کند. تقریبا تمام نقاشی‌هایی که قرار است ۲۹ و ۳۰ ژوئن چوب حراج بخورند، از سال ۱۹۸۱ به بعد کشیده شده‌اند و مناظری از نیویورک را نشان می‌دهند.

«باسکیت» یکی از هنرمندان آمریکایی است که آثارش این روزها در حراجی‌ها طرفداران زیادی دارد. در ماه می «کریستی» نقاشی سال ۱۹۸۲ او را به قیمت ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به فروش رساند.

فقط یکی از نقاشی‌های «دپ» بین سه میلیون و ۳۵۰ تا چهار میلیون و ۶۸۰ هزار دلار ارزش‌گذاری شده است. در حراجی هنرهای مدرن و پساجنگ «کریستی» لندن که همزمان شده با دویست‌وپنجاهمین سالروز فعالیت این حراجی بزرگ، آثار دیگری از «اندی وارهول» و «لوسین فروید» هم عرضه می‌شود.
جانی دپ

«جانی دپ» بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که تا کنون سه‌بار برای فیلم‌های «سوئینی تاد»، «در جست‌وجوی سرزمین رویایی» و «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» نامزد جایزه اسکار شده است. او برای فیلم «سوئینی تاد» جایزه «گلدن گلوب» بهترین بازیگری را دریافت کرد. فیلم‌های او تا کنون بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکا و بیش از هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در جهان فروش داشته‌اند.

«ادوارد دست‌قیچی»، «اسلیپی هالو»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب»، «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت»، «آلیس در سرزمین عجایب»، «رنگو »، «سایه‌های سیاه»، «اد وود»، «دنی براسکو»، «ترس و نفرت در لاس‌وگاس»، «کوکائین» و «دشمنان مردم» از جمله فیلم‌های این بازیگر ۵۳ ساله هالیوودی هستند
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز