۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

واکنش ربیعی به دخالت فریدون در انتصاب صاحب فیش نجومی

انتصاب مدیران عامل بانکها دارای رویه و ضوابط خاصی است که با نظارت دستگاههای ناظر اعمال و اجرا می شود.
کد خبر : ۳۰۷۸۴۴
پاسخ ربیعی به سراج درباره انتصاب‌ها
صراط: انتصاب مدیران عامل بانکها دارای رویه و ضوابط خاصی است که با نظارت دستگاههای ناظر اعمال و اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با رد هرگونه اعمال نظر و فشار در انتصاب و یا عزل مدیرعامل بانک رفاه گفت: انتصاب مدیران عامل بانکها دارای رویه و ضوابط خاصی است که با نظارت دستگاههای ناظر اعمال و اجرا می شود و انتصاب مدیرعامل بانک رفاه نیز براساس همین رویه صورت گرفته است.

به دنبال اظهارات ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور درخصوص اعمال فشار در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه و ارتباط آن با یکی از نزدیکان رییس جمهوری، علی ربیعی روز سه شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که اساسا انتصاب یا عزل مدیران عامل بانکها دارای رویه و ضوابط خاصی است که با نظارت دستگاههای ناظر اعمال و اجرا می شود.

ربیعی با اعلام اینکه انتصاب مدیرعامل بانک رفاه نیز با همین رویه صورت گرفته است، افزود: مجمع بانکها مدیرعامل را انتخاب و پس از استعلام از مراجع متعدد برای تایید صلاحیت عمومی و حرفه ای این انتصاب صورت می گیرد که درمورد انتصاب مدیرعامل بانک رفاه نیز این روند طی شده است.

وزیر رفاه درمورد اظهارات مطرح شده مبنی براینکه مدیرعامل بانک رفاه دارای پرونده قضایی در مسوولیت قبلی خود در دولت گذشته بوده است، گفت: تاکنون هیچ حکمی ار مراجع قضایی مبنی بر عدم بکارگیری این فرد صادر و اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: برکناری مدیرعامل بانک رفاه در چارچوب برخورد دولت با دریافت کنندگان حقوقهای غیرمتعارف صورت گرفته و فارغ از مباحث مطرح شده است.

ربیعی گفت: محمدعلی سهمانی به عنوان مدیرعامل جدید بانک رفاه فردا (چهارشنبه) معارفه و شروع به کار می کند.

سهمانی پیش ازاین مدیرعامل بانک توسعه و تعاون بود