۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
بهاره رهنما:

بازیگران را از روی ظاهرشان قضاوت نکنید

بهاره رهنما که این روزها در حال ایفای نقش در یک سریال مناسبتی است، می‌گوید افراد و هنرمندان نباید بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار بگیرند.
کد خبر : ۳۰۷۸۸۳
صراط: بهاره رهنما که این روزها در حال ایفای نقش در یک سریال مناسبتی است، می‌گوید افراد و هنرمندان نباید بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار بگیرند.

این بازیگر که این روزها سریال مناسبتی‌ «کشیک قلب» او از آنتن تلویزیون پخش می‌شود، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ایفای نقش در سریال‌های مذهبی و انتقاد برخی مبنی بر اینکه هنرمندان به علت تفاوت ظاهرشان در مجامع عمومی آنطور که باید در نقش‌های مذهبی باورپذیر نیستند، گفت: نباید عقاید افراد بر اساس ظاهرشان مورد قضاوت قرار بگیرد، بسیاری از هنرمندان معتقد هستند، حتی اگر نتوان این موضوع را از ظاهرشان حدس زد.

رهنما با بیان اینکه تاکنون در سریال‌های مذهبی زیادی حضور داشته‌ است، یادآور شد: نزدیک به 25 سال است که در این عرصه فعالیت می‌کنم، تاکنون یک مسیر را طی کرده‌ام و در تمام این سال‌ها تلاش کرده‌ام عقایدم را مطرح کنم. این سلیقه شخصی من است و به کسانی هم که علاقه‌ای ندارند یا درباره این مسائل حرف نمی‌زنند، هیچ وقت هیچ پیشنهادی نداده‌ام. متقابلاً انتظار دارم افرادی که برایشان این اظهار عقاید من عجیب است، آن را به عنوان یک اظهار نظر شخصی بپذیرند. افرادی که مطالب من را در طی  این 10 سال وبلاگ‌نویسی دنبال کرده باشند، متوجه می‌شوند این اعتقادات در نوشته‌های من از همان ابتدا وجود داشته است.

او با اشاره به سریال‌های رمضانی خاطرنشان کرد: سریال‌های رمضانی را دوست دارم و اگر پیشنهاد خوبی باشد، می‌پذیرم. مردم در این ماه در حال و هوای صلح و آرامش خوبی هستند و اگر درام و قصه‌ خوبی از تلویزیون پخش شود، بیشتر به دلشان می‌نشیند. همچین معتقدم از آنجایی که سریال‌ها پس از اذان پخش می‌شوند، دعای مردم  بیشتر دنبال هنرمندان است و به نوعی هنگام دعاهایشان حضور ما برایشان یادآوری می‌شود.

بازیگر سریال‌های «غیر علنی» و «مرد هزارچهره»  در ادامه سخنانش به سریال «کشیک قلب» اشاره و اظهار کرد: حسین مهکام (نویسنده سریال «کشیک قلب» ) نویسنده خوبی است و علی پورکیانی (تهیه‌کننده سریال)   را هم سال‌هاست می‌شناسم، اما هیچ وقت پیش نیامده بود که باهم کار کنیم. به طور کلی قصه سریال را  دوست داشتم و در میان پیشنهادهایی که اخیراً داشتم، این سریال برایم جالب تر بود.

رهنما در پاسخ به این پرسش که در انتخاب سریال «کشیک قلب» چقدر کلیشه‌ای نبودن داستان برایش مهم بوده است، گفت: از آنحایی که متن این سریال به فعالیت‌های اجتماعی من خیلی نزدیک بود و درباره کودکانی است که بدون حضور پدر و ماد واقعی‌شان در خیریه‌ها بزرگ می‌شوند، برای خودم خیلی تازگی داشت.

بازیگر سریال‌های «زیرزمین» و «پژمان» همچنین درباره فعالیت‌های این روزهای خود بیان کرد: چند سالی است  که رمانی را در دست نگارش دارم ولی هنوز تمام نشده است. این روزها در حال تمرین برای  نمایش  «این آهنگو بزن سم» به کارگردانی داوود بنی اردلان هستم که از 20 تیر ماه در سالن حافظ به نمایش درمی‌آید. همچنین در حال نوشتن قصه یک سریال برای شبکه نمایش خانگی هستم که حال و هوای «دورهمی زنان شکسپیر» را دارد ولی قصه در زمان معاصر و به موضوعات مربوط به زنان است. تقریباً می‌توان گفت همان اکیپ بازیگران «زنان شکسپیر» (مهناز افشار، بهاره رهنما، نسیم ادبی، سحر دولتشاهی، کمند امیر سلیمانی و بهنوش بختیاری) قرار است در آن حضور داشته باشند.

رهنما که خودش کارگردانی این مجموعه را بر عهده گرفته است، اضافه کرد: حدود هفت سال است که کارگرانی تئاتر انجام می‌دهم و برای سریال هم ترجیح می دهم که ابتدا در چند قسمت کوتاه‌تر توزیع شود و اگر مورد استقبال عمومی واقع شد، ادمه بدهم.

او یادآور شد: همچنین می‌خواهم مصاحبه‌های کوتاه با مردم و کوچه و بازار درباره اتفاقات جالبی را که در طول روز برایشان رخ می‌دهد یا فیلم‌های کوتاهی از اتفاقاتی را که در طول روز در شهر می‌بینم و برایم جالب است در کنال‌ تلگرامی خودم منتشر کنم. فکر کردم با توجه به اینکه نزدیک به 10 سال است در حوزه زنان و کودکان فعالیت دارم، چه خوب است اگر کانال تلگرامی‌ام را از حال شخصی یک بازیگر دربیاورم و در آن به مسائل اجتماعی هم پرداخته شود.

رهنما همچنین درباره حواشی حضور بازیگران در فضای مجازی بیان کرد: برای من اینستاگرم همانند یک دانشگاه علوم اجتماعی است  که در آن از مردم موضوعات جدیدی را یاد گرفته‌ام و سواد و تجربه‌ام از مردم بالا رفته است. به هر حال ممکن است آدم در لحظه از حرف‌هایی ناراحت شود، اما معتقدم این حضور در شبکه‌های با نقاط مثبت و منفی همراه است. آنقدر ارتباط با افرادی که دوستم دارند برایم ارزشمند است که دیگر نکات منفی اهمیتی ندارند.