۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

چرا درگیری سپاه در مرزها بیشتر شده؟

حسین نقوی حسینی با اشاره به اشراف امنیتی نظامی کشورمان بر مناطق مرزی خود تصریح کرد: علی رغم همه تحرکها و توطئه دشمنان الحمدلله اشراف امنیتی،‌اطلاعاتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اندازه ای که تا به امروز هیچ یک از گروهکهای تروریستی نتوانسته اند هیچ غلطی را در ایران انجام دهند.
کد خبر : ۳۰۷۸۹۵
صراط: حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره علت افزایش درگیریهای اخیر سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی کشورمان در مناطق مرزی خاطر نشان کرد: مثلث شوم آمریکا،‌ صهیونیسم و آل سعود سال هاست که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات کارشکنانه انجام می دهند که حضور گروهکها تروریستی وابسته به آنها در مناطق مرزی یکی از این موارد محسوب می شود.

به گزارش میزان، وی افزود: آمریکا به همراهی اسرائیل گروهکهای تروریستی را متشکل از قومیت های خاص پرورش می دهد تا بتواند منافع خود در منطقه خاورمیانه را حفظ کند و جایگاه رژیم صهیونیستی را در این مطقه به ثبات برساند غافل از اینکه این اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

سخنگوی امینت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات مشخص آمریکا و اسرائیل در پرورش برخی از گروهکهای تروریستی متشکل از قومیتهای خاص به منظور ارتقا سطح این قومیت ها صورت نمی گیرد بلکه تنها درجهت رسیدن به منافع است.

وی تاکید کرد: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با همراهی رژیم غاصب صهیونیستی قومیتها را دست آویز خودشان قرار می دهند و از آنها پشتیبانی می کنند به گونه ای که در طی سالهای اخیر شاهد بودیم ایجاد گروه هایی مثل طالبان،‌ القاعده و ریگی در دستور کارشان قرار داشت تا بتوانند اهداف شوم خود را نهایی کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیتهای برخی از گروه های تروریستی در طی ماههای اخیر در غرب کشورمان خاطر نشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر همه توانشان را به کار گرفتند تا با حمایت از گروه های تروریستی به اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کنند غافل از اینکه کارآیی این گروهکها کوتاه مدت بود و آنها با اشراف امنیتی ایران عمر کوتاهی را به خود اختصاص دادند.

نقوی حسینی با اشاره به حمایت کشورهای غربی از گروه داعش در شرایط فعلی تاکید کرد: همه گروهکهای تروریستی که در مناطق مرزی ایران فعالیت می کنند هدفشان ناامن سازی جمهوری اسلامی ایران است به گونه ای دامنه گسترده ای از این توطئه ها و اقدامات برای ناامن سازی در ایران سازماندهی می شود و آنها در این راستا تلاش می کنند از مرزها و مناطق مختلف به ایران نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: غربی ها با حمایت از گروه های تروریستی یک روز از کردستان،‌یک روز از آذربایجان و یک روز از سیستان و بلوچستان به دنبال نفوذ در ایران هستند تا به اهداف خود دست پیدا کنند روندی که تا به این لحظه تحقق آن با توجه با رویکرد دفاعی ایران امکان پذیر نبوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالها شاهد این بودیم که در سیستان و بلوچستان نیروهای امنیتی ما درگیر گروهکهایی مثل ریگی و جیش العدل بودند گفت: پشت پرده همه این گروه های تروریستی انگلیس ،‌ آمریکا،‌آل سعود وصهیونیست قرار دارد و این گروهکها منابع مالی خود را از این کشورها تامین می کنند.

نقوی حسینی با اشاره به اشراف امنیتی نظامی کشورمان بر مناطق مرزی خود تصریح کرد: علی رغم همه تحرکها و توطئه دشمنان الحمدلله اشراف امنیتی،‌اطلاعاتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اندازه ای که تا به امروز هیچ یک از گروهکهای تروریستی نتوانسته اند هیچ غلطی را در ایران انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: گروهکهای تروریستی فعال در ایران با اقدام ضربتی نیروهای اطلاعاتی کشورمان به موقع شناسایی دستگیر و منهدم شدند که این رویه با توجه به شرایط فعلی در آینده هم به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد و ما اطمینان می دهیم هیچ گروهک تروریستی نتواند در ایران عملیاتی را انجام دهد.

نقوی حسینی با اشاره به فعالیتهای گروهکهای تروریستی در ماههای اخیر به ویژه در غرب کشور تاکید کرد: این افزایش فعالیتهای گروهکهای تروریستی به خصوص از اقلیم کردستان از سوی کشورهای غربی و در پس آن آمریکا سازماندهی می شود چرا که شاهدیم این گونه گروهکهای تحرکاتی را در مناطق مرزی ما انجام دادند که به حمد خدا با توجه به این گونه فعالیتها دستگاه های امنیتی ما آنها را شناسایی و منهدم کردند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این هفته به دلیل حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه جلسه ای را نداشت خاطر نشان کرد: انشالله در اولین جلسه که در هفته آتی تشکیل می دهیم موضوع ناامنی در مناطق مرزی را مطرح می کنیم و از مسئوولان ذیربط نیز دعوت خواهیم کرد نسبت به این مسئله توضیحات لازم را ارائه دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ذکر این نکته نیز قابل اهمیت است که بگویم بررسی فعالیتهای گروه های تروریستی در مناطق مرزی ایران یکی از موضوعاتی که طبق روال گذشته در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار داشته و سابق بر این وزارت اطلاعات و مقامات نظامی نیز در این باره گزارشات لازم را به ما ارائه می کردند که امیدواریم انشالله در هفته آتی نیز با توجه به درگیریهای اخیر در خدمت دوستان باشیم و این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.