۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

ماجرای چشمی که نخ تولید می‌کرد +عکس

طی ماه گذشته اظهاراتی از سوی بانوی اصلاندوزی در خصوص اینکه چشمانش نخ تولید می‌کند، مطرح شد که امروز معاینات پزشکی کذب بودن آن را تأکید دارند.
کد خبر : ۳۰۸۰۰۵
صراط: ۱۶ خردادماه بود که خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و بانوی اصلاندوزی از قشلاق قنبرلوی اولیا ادعایی را از طریق رسانه‌ها مطرح کرد که چشمانش نخ تولید می‌کند و به واسطه درمان این بیماری نادر نیازمند حمایت مسئولان است.

با پیگیری خبرنگار ما روند بررسی این پرونده پزشکی شکل گرفت و در آن مقطع زمانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با نادر توصیف کردن این پرونده قول مساعد معاینه تخصصی این بانو را مطرح کرد.

ماجرای چشمی که نخ تولید می‌کرد +عکس

هر چند علوم پزشکی استان زمان مقرر و وسیله ایاب و ذهاب برای معاینه پزشکی این زن را ترتیب داد اما با پیگیری مجدد مشخص شد که نه وی و نه خانواده این زن حاضر به معاینه نشده‌اند.

در واقع این ادعا مطرح شده بود که تولید نخ فقط در روستا انجام می‌شود و وقتی این زن از روستای خود خارج می‌شود تولید نخ متوقف می‌شود و به همین دلیل معاینه در خارج از روستا بی فایده است.

با این وجود علوم پزشکی استان برای پیگیری این پرونده و رسیدن به نتیجه قطعی پزشک متخصصی را روانه روستای محل سکونت این بانوی اصلاندوزی کرد تا در منزل وی مطالعات انجام شود.

ماجرای چشمی که نخ تولید می‌کرد +عکس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آخرین وضعیت این پرونده را اینطور اعلام کرد که اظهارات این خانم بی‌اساس بوده و هیچ تولید نخی در کار نیست.

فرهاد پورفرضی متذکر شد: پزشک بعد از معاینه اعلام کرده است که اگر نخ از چشم این خانم تولید شود باید خراش قرنیه ایجاد کند، در حالی که هیچ مشکلی در چشمان وی وجود ندارد.

وی افزود: پزشک از بیمار درخواست کرده که تولید نخ را از نزدیک ببیند که بیمار امتناع کرده و گفته است تنها در یک اتاق خلوت نخ تولید می‌شود.

این در حالی است که در فیلم منتشر شده از این بانو، تولید نخ در کنار اعضای خانواده و حتی خبرنگار یکی از سایت‌های خبری انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به نکته قابل‌توجهی نیز اشاره کرد و آن اینکه نخ‌هایی که اذعان می‌شد از طریق چشمان این خانم تولید شده همگی نخ‌های صنعتی کارخانه‌های ریسندگی است و به هیچ عنوان بدن انسان نمی‌تواند نخ این چنینی تولید کند.

به گفته پورفرضی با اعلام قطعی پزشک متخصص چشمان این خانم نه تنها نخ تولید نمی‌کند، بلکه از سلامت برخوردار است.

برچسب ها: نخ چشم اردبیل صراط