۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

انفجار استانبول پیش‌بینی شده بود

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که تحقیقات درباره حمله تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول به زودی منتشر خواهد شد.
کد خبر : ۳۰۸۰۲۸
صراط: یگان‌های اطلاعاتی پلیس ترکیه ۲۰ روز پیش از حملات مرگبار در فرودگاه آتاتورک با ارسال نامه‌ای درباره حمله بالقوه داعش در استانبول هشدار داده بودند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه تلویزیونی دوغان گزارش داد، یگان‌های اطلاعاتی ترکیه پیشتر به تمام نهادها درباره حمله احتمالی در استانبول اوایل ژوئن، حدود ۲۰ روز پیش هشدار داده بودند. براساس این گزارش، نام مکان‌های مورد هدف به همراه این نامه ارسال شده بود و در آن نام فرودگاه آتاتورک استانبول هم آمده بود.

در عین حال نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که تحقیقات درباره حمله تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول به زودی منتشر خواهد شد.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلبانی‌ خود تاکید کرد که اهداف گروه‌های تروریستی قتل و اطاعت از اوامری است که دریافت می‌کنند این سازمان‌ها ابزاری دست برخی گروه‌ها هستند.

نخست وزیر ترکیه گفت:‌ حمله به بزرگترین فرودگاه ترکیه نشان داد که ترکیه نیاز شدیدی به اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر در داخل فرودگاه‌هایش دارد و دولت تصمیم گرفته تعداد نیروهایش را بیشتر کند. تحقیقات ادامه دارد و اما احتمال دست داشتن داعش بیشتر است.

براساس اعلام دفتر فرمانداری استانبول، دست‌کم ۴۱ تن کشته و ۲۳۹ تن دیگر در جریان عملیات‌های انتحاری بامداد ۲۸ ژوئن در فرودگاه آتاتورک زخمی شدند. ۱۳ تن از قربانیان اتباع خارجی بودند. به دنبال این حادثه، عزای عمومی در ترکیه اعلام شده است.