۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

توکلی: خیانت نه ولی احتمال خطا هست

توکلی تصریح کرد: ما در اعضای دولت احتمال خیانت نمی دهیم اگر چه احتمال خطا وجود دارد.
کد خبر : ۳۰۸۰۳۱
توکلی: خیانت نه ولی احتمال خطا هست
صراط: نماینده مجلس نهم گفت: اینکه دولت در خصوص توافق صورت گرفته با SATF پاسخ نمی‌دهد و شفاف سازی نمی‌کند در سرنوشت اقتصادی مردم تأثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد توکلی نماینده مجلس نهم در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تصمیم گروه SATF در زمینه تعلیق موقت تحریم های مالی و بانکی اظهار داشت: همین که دولت متن توافق را منتشر نمی کند سوء ظن ایجاد می‌شود،وقتی شفافیت نباشد اعتماد عمومی کم می‌شود و این مسئله موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری و کاهش اشتغال و تنش سیاسی در جامعه خواهد شد.
 
توکلی تصریح کرد: ما در اعضای دولت احتمال خیانت نمی دهیم اگر چه احتمال خطا وجود دارد.

این استاد دانشگاه گفت: اختلاف ما با طرف مقابل نه در لفظ که ماهوی است.

نماینده مجلس نهم افزود: به طور مثال ما منافقین را تروریسم می دانیم در حالی که آنها این گروه را پناه می دهند و حمایت می‌کنند.

توکلی گفت: طبق برجام ما باید به منابعمان دسترسی پیدا می کردیم اما طرف مقابل با راهکارها و دستورالعمل هایی که در نظر می گیرند، قدرت نقل و انتقال این منابع را از ما سلب می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت تصمیم می‌گیرد که با حقوق عامه مردم در ارتباط است نمی تواند طبق قانون آن را مخفی کند و باید مفاد آن را منتشر کند.

توکلی گفت: ما برجام را قبول کردیم و دولت آمریکا بارها اعلام کرده است که ایران تعهداتش را انجام داده در حالی که طرف مقابل به تعهداتش عمل نمی کند؛ می‌خواستیم که سانتریفیوژها و چرخ اقتصاد مردم بچرخد اما آنها کاری کردند که چرخ اقتصاد هم نمی‌چرخد.

وی با اشاره به تأکید دولت بر آزادی مطبوعات و انتشار اطلاعات، گفت: دولت نباید بگذارد سؤال درست شود، اگر سؤالی ایجاد شد باید زود پاسخ دهد.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به تصمیم اخیر SATF افزود: آنها تصمیم گرفتند که اعمال تحریم‌های مالی علیه ما را معلق کنند اما ما باید بدانیم که چه دادیم و چه گرفتیم؟ تا شفاف سازی نشود نمی‌شود نسبت به اقدام صورت گرفته نظر داد؟

وی در پایان یادآور شد: نباید در مسائل سیاسی به خوش بینی های افراطی برسیم و بگوییم دولت، امین است؛‌ باید بدانیم آمریکا دشمن است و باید به او نگاه دشمنانه داشته باشیم.