۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

نظر کریمی قدوسی درباره تاثیرات روز قدس

کد خبر : ۳۰۸۰۳۷
صراط: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از دستاورد‌های روز جهانی قدس این بود که موجب بیداری اسلامی شد و سرمایه‌گذاری 60 ساله رژیم صهیونیستی و آمریکا را نابود کرد.

جواد کریمی‌قدوسی در گفتگو با فارس در مشهد با بیان اینکه روز جهانی قدس یکی از اقدامات مهم و راهبردی حضرت امام (ره) در سطح جهان برای هدف بزرگ آزادسازی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی بود، گفت: امام (ره) موضوع قدس و اشغال سرزمین فلسطین را یک موضوع بین‌المللی می‌دانست تا یک موضوع بومی و منطقه‌ای، زیرا رژیم صهیونیستی مستظهر به پشتوانه نظام سلطه جهانی بود و مؤسس این رژیم نیز همین نظام بود.

وی افزود: اتفاق بسیار بزرگی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی روی داد، خلق روز جهانی قدس بود. امام موفق شدند با این اقدام جهانی خودشان موضوع فلسطین را که موضوعی فلسطینی-رژیم صهیونیستی شده بود را تبدیل به موضوع اول امت اسلام نماید. امام توانستند این بحث فلسطین را به خواست امت اسلامی و آزاداندیشان جهان تبدیل کنند، این یک دستاورد بزرگ بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاورد دیگر روز جهانی قدس این بود که موجب بیداری اسلامی شد و بیداری اسلامی به تدریج شکل گرفت و سرمایه‌گذاری 60 ساله رژیم صهیونیستی و آمریکا را در خانه مسلمانان نابود کرد. دژها و خط‌های دفاعی رژیم صهیونیستی در واقع در جنوب لبنان و کرانه باختری و نوار غزه و رود اردن نبود بله دژ واقعی، رژیم‌های دست‌نشانده‌ای بودند که در منطقه به وجود آمده بود. آن‌ها رژیم بعث، رژیم حسنی مبارک، رژیم قذافی، رژیم بن علی، آل خلیفه، آل سعود و هزاران نیروی مدیر که در این کشورها تربیت کرده بودند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: دشمن وقتی احساس کرد تفکر انقلاب اسلامی و امام، سرمایه‌هایشان را از بین می‌برد دست به طراحی جنگ نیابتی زدند. این جنگ تصمیم بسیار سختی بود که نظام سلطه جهانی و رژیم صهیونیستی گرفت چون ناچار باید تمام ذخایر خود را به میدان این جنگ می‌فرستاد. جنگ نیابتی آخرین برگ تهاجم رژیم صهیونیستی و نظام سلطه به امت اسلام است که مظهر آن نیز داعش، جریان تکفیری و وهابی است.

وی افزود: در این زمانی که ما مثل این روزها به برپایی روز جهانی قدس نزدیک می‌شویم و جمعه این حماسه بزرگ خلق می‌گیرد، بشارت بزرگی هم ما دریافت کردیم و آن هم شکست نقشه شوم جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی و نظام سلطه در بلاد اسلامی است. اخبار بسیار خوبی را مردم از آزادسازی فلوجه گرفتند؛ فلوجه جایی بود که دژ رژیم حزب بعث بود؛ تکریت و فلوجه دو مقر اصلی این حزب و داعش بود که حتی آمریکایی‌ها هم با آن امکاناتی که برای اشغال عراق داشتند، موفق نشدند این دو شهر را تصرف کنند ولی مردم عراق و جریان مقاومت این منطقه را آزاد کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیروزی‌هایی که در سوریه و یمن به دست آمده، تحول بزرگی است که به زودی در بحرین نیز با قیام مسلحانه جوانان بحرینی است که آمادگی کافی و لازم را هم دارند به وجود می‌آید. استکبار نیز این را پیش‌بینی می‌کرد که روزی خواهد رسید که با آل خلیفه برای همیشه تسویه حساب کنند و آن روز خیلی نزدیک است و همه این‌ها هم به خاطر حماقت‌هایی است که مرتکب می‌شوند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس را بایستی یک رخداد عظیم آرمان‌گرایانه مبتنی بر اعتقادات انسانی، دینی، اسلامی بشر دانست. امروز بیش از گذشته آرمان‌ آزادسازی قدس در دسترس است. حضور مردم ایران با دهان روزه در این روز فقط یک راهپیمایی و میتینگ سیاسی نیست بلکه به معنای واقع، یک جبهه جهاد بزرگ اسلامی است و هر فریاد، تکبیر و شعار مرگ بر اسرائیل اثر وضعی داشته است. در طول این سال‌های متمادی یکی از این شعارها هم بی‌اثر نمانده است. اثر وضعی آن همین دستاوردهایی است که مشاهده کردیم.
برچسب ها: صراط کریمی قدوسی